Bjørn 320 Skrevet September 13, 2006 Skrevet September 13, 2006 Jeg kjøpte en slik for 10-12 år siden og den er slett ikke dum. Den koster bare noen få pakker sigaretter så for meg er ikke prisen noe problem. Man skal jo kortslutte med denne og deretter sette på tenningen, med denne får man garantert god kontakt, det er viktig. Holder man på med en ledning og ikke har skikkelig kontakt kan det jo skade systemet. Jeg ante ikke den gang hvordan jeg skulle nullstille lysene, og bruksanvisningen var faktisk nyttig. De aller fleste av oss har sikkert kjøpt mye teitere ting enn det der for pengene våre. Noen (også jeg tidligere) betaler 160 kr for en pakke røyk bare for å få lov til å dø tidlig. Men du kan jo faktisk gå å kjøpe ein stump med ledning, ei krokodilleklemme og ein bananplugg, skru det saman sjøl og betale toppen ein tidel av prisen
sn|per Skrevet September 13, 2006 Skrevet September 13, 2006 Jeg kjøpte en slik for 10-12 år siden og den er slett ikke dum. Den koster bare noen få pakker sigaretter så for meg er ikke prisen noe problem. Man skal jo kortslutte med denne og deretter sette på tenningen, med denne får man garantert god kontakt, det er viktig. Holder man på med en ledning og ikke har skikkelig kontakt kan det jo skade systemet. Jeg ante ikke den gang hvordan jeg skulle nullstille lysene, og bruksanvisningen var faktisk nyttig. De aller fleste av oss har sikkert kjøpt mye teitere ting enn det der for pengene våre. Noen (også jeg tidligere) betaler 160 kr for en pakke røyk bare for å få lov til å dø tidlig. Men du kan jo faktisk gå å kjøpe ein stump med ledning, ei krokodilleklemme og ein bananplugg, skru det saman sjøl og betale toppen ein tidel av prisen Ikke glem den avanserte elektornikken som går i stykker hvis du demonteren kabelen du kjøper av fyren (som det står i bruksanvisningen) Tør jeg tippe at det er en motstand til 5 øre?
Bjørn 320 Skrevet September 13, 2006 Skrevet September 13, 2006 Hehe, er vel truleg at det ikkje er noko meir avansert ja Evt. ingen verdens ting?
Kjell Z3 Skrevet September 14, 2006 Skrevet September 14, 2006 Ikke alle som gidder å lage alt selv, kan ikke se hva som er så utrolig med å selge dem. Om man kjøper seg middag ute en dag er man altså helt idiot fordi det er mye billigere å lage maten hjemme? Jeg kan spare penger på å skifte olje selv også, men gjør det ikke.
subben Skrevet September 14, 2006 Skrevet September 14, 2006 vel.. 360 kroner er drøyt for det der. Krokodilleklemme, bananplugg og noen centimeter ledning. Total produksjonskostnad 20 kroner maksimum, og da er jeg snill. Legger man til 400% avanse, burde den da koste 80 kroner.. Vet ikke hva det er vanlig å ta slags fortjeneste hvis man driver butikk, men det er i allefall helt hinsides å ta 360 kroner for den der. Jeg tror nesten jeg skal begynne å produsere de selv, og tjene meg rik.
Stian Børresen Skrevet September 14, 2006 Skrevet September 14, 2006 det er vel også sånn at ikke alle med bmw i norges land vet hvordan de nullstiller service og inspeksjons lampene sine med en liten lednings-stump.. de fleste her inne på forumet vet nok hvordan dette går an men for den vanlige mann i gata tror jeg ikke dette er så dumt egentlig. Det finnes jo også de som ikke er så tekniske av seg og kanskje heller ikke har en loddebolt hjemme, da må de kjøpe loddebolt osv osv..greit prisen kunne vært 200kr for eks, men det er vel ikke så dum ide akkurat..er nok endel som biter på den der skal du se;)
Bjørn 320 Skrevet September 14, 2006 Skrevet September 14, 2006 Men sant å sei treng du ikkje verken loddebolt eller noko anna "avansert" verktøy. Du treng ein ledningsbit som er så lang at den når frå diagnosekontakten til eit punkt som er jorda. Det er i grunn alt...pris: max 5 kr, og kan kjøpast hos nærmaste elektrobutikk
Odland318is Skrevet September 14, 2006 Skrevet September 14, 2006 Mellom hvilke punkter er det man kobler for å nullstille da? Kan man f.eks velge hvilke servicer man vil nullstille?
Gjernes Skrevet September 14, 2006 Forfatter Skrevet September 14, 2006 Tidligere skrevet i denne tråden. https://www.koed.dk/2.1.asp?katstate=nyt&page=1&kattype=e30&menulinkid=37&undermenuid=9#boksanker_2206Denne koster i underkant av 300DKR. Men den er det ikkke like god butikk å selge Ser på dette som en litt bedre investering. Så får den som vil kjøpe ledninga gjøre det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå