Christopher Skrevet September 9, 2006 Skrevet September 9, 2006 Skal bytte trommel på bilen i dag , men har et lite problem! Den skruen som sitter på trommlen er helt rund så jeg må bruke grisepigg får å få den ut. Hva er mm på denne? Noen som vet? Hva er det denne skruen egentlig gjør? NYTT PROBLEM! Får ikke av trommla på bilen Hva skal jeg gjøre da?
Tommy Skrevet September 9, 2006 Skrevet September 9, 2006 Bare borre ut hodet, så tar du av trommelen, så kommer du til og skru ut resten med en tang. Bolten skal være em M8x14 http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=34&fg=10
Christopher Skrevet September 9, 2006 Forfatter Skrevet September 9, 2006 Bare borre ut hodet, så tar du av trommelen, så kommer du til og skru ut resten med en tang. Bolten skal være em M8x14http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=34&fg=10 Takker! Denne skruen er det bare til å holde trommla på plass når hjulboltene er av? Eller er den viktig?
Oxide Skrevet September 9, 2006 Skrevet September 9, 2006 Tror du burde finne en skrue med samme diameter å skru på plass! Sånn med tanke på dunkinga som kan oppstå. Men, den er ikke sånn sinnsyk viktig tror jeg...
Mr_Sunde Skrevet September 9, 2006 Skrevet September 9, 2006 Er flere som kjører uten denne skruen, men jeg ville ha fått tak i en ny skrue.
Christopher Skrevet September 9, 2006 Forfatter Skrevet September 9, 2006 Ja men skal bytte i dag så bestiller jeg skrue på mandag. Da er det no prob! Takk alle sammen
Christopher Skrevet September 9, 2006 Forfatter Skrevet September 9, 2006 Som sagt! Har kommet til problem nr.2 Hele driten sitter fast
TexWiller Skrevet September 9, 2006 Skrevet September 9, 2006 Du må slakke av justeringen til bremsebandene før du får av tromlene pga at det sansynligvis er slitekant på trommelen slik at du ikke får dratt den av. sitter de fremdeles er justeringen til bandene mest sannsynlig irret fast også.da kan du prøve med en stor hammer og slå på tromlene for og se om bremsebandene trekker seg innefor slitekanten. virker ikke dette så er det kun rå makt som gjelder.
Christopher Skrevet September 9, 2006 Forfatter Skrevet September 9, 2006 Bremse bandene? Noen som har bilder eller en DIY til dette? Kan ikke noe bak der prøvde å slå litt men med lite hell
mOMOe Skrevet September 9, 2006 Skrevet September 9, 2006 kanskje dette kan hjelpe deg.. http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=29197
TexWiller Skrevet September 9, 2006 Skrevet September 9, 2006 Kansje du burde få hjelp av noen som kan litt da? OK skal prøve og forklare litt: vis du tar en lommelykt og lyser inn i ett av hullene til hjulboltene samtidig som du drar rundt trommelen så vil du finne et lite tannhjul,det er justeringen bruk et flatt skrujern til og vri på dette hjulet så enten slakker eller strammer du bremsebandene skru helt til det ikke går lenger. strammer du sitter selvfølgelig trommlene enda fastere og du må skru andre vei. regner selfølgelig med at du ikke har handbrekket på mens holder på. du må ha en god lommelykt da justeringshjulet kan vær vanskelig og se pga mye bremsetøv
Christopher Skrevet September 10, 2006 Forfatter Skrevet September 10, 2006 Er du sikker på at det ikke er skiver du tenker på? får da vet jeg at det er en "skrue" man stiller på.
TexWiller Skrevet September 10, 2006 Skrevet September 10, 2006 Ja jeg er helt sikker på det. gå inn på online etk slå inn de 7 siste tallene i chassinumeret ditt. søk deg så fram til bremser bak så får du opp bilde av hvordan det ser ut, regner med et hjelper deg litt lengre
M6 Bjørn Skrevet September 10, 2006 Skrevet September 10, 2006 http://www.bimmerdiy.com/diy/e36brakesystem
Michael Skrevet September 10, 2006 Skrevet September 10, 2006 Det er bare å denge løs på det til det kommer, værre er det ikke
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå