Lien Skrevet September 9, 2006 Skrevet September 9, 2006 Har nå kommet over det første problemet med bilen etter at den ble chippa. Sliter med at A/F måleren bikker nedover mot "mager", noe som ikke er så bra samtidig som at den kutter en del ganger da jeg gir full gass. Kan dette tyde på at den får for lite bensin eller kan det rett og slett være ekstrem tenningsbank da jeg kjører med 95 blyfri (ja jeg veit det er dumt)? Har aldri vært noe problem før nå så er det noen som har noe klokt å komme med så får dere bare synge ut. Lader 0.9 bar noe som skal gå med original innsprøytning.
propan Skrevet September 9, 2006 Skrevet September 9, 2006 For det første så kjør med 98 blyfri.. stoor forskjell. Hvordan er beninpumpa di da? Klarer den levere på maks pådrag?
Kaptein Vom Skrevet September 9, 2006 Skrevet September 9, 2006 Bensin filteret kan være tett! Med lite bensin på tanken kan den fuske v/gasspådrag. Er ikke så bra skvulpekammer i bensintanken på gammle biler.
Lien Skrevet September 9, 2006 Forfatter Skrevet September 9, 2006 For det første så kjør med 98 blyfri.. stoor forskjell.Hvordan er beninpumpa di da? Klarer den levere på maks pådrag? Skal fylle 98 heretter så får jeg se om det blir bedre. Det står jo faktisk i instruksjonsboka i tillegg at den skal gå på 98 (sjekkanå). "Hvis du mot formodning skulle på et tidspunkt bruke drivstoff med oktantall under 98, MÅ ikke bilen kjøres over 4000 rpm, og i tillegg må den akselereres rolig". Det er liksom fint å se nå, 1.5 måneder etter at jeg skrudde opp trykket. Med lite bensin på tanken kan den fuske v/gasspådrag. Er ikke så bra skvulpekammer i bensintanken på gammle biler. Dette har jeg merket før, og siden jeg har kjørt med under 20 liter i hele dag, så kan jo dette være tilfellet. Jeg skal prøve fylle full tank med 98 blyfri, så kan jeg ta opp igjen tråden da. Takk for svar!
Lien Skrevet September 10, 2006 Forfatter Skrevet September 10, 2006 Fyllte opp tanken med 99 blyfri fra Shell i dag. Til nå har alt gått som det skal
Lien Skrevet September 12, 2006 Forfatter Skrevet September 12, 2006 Problemet er tilbake igjen. Sitter visst nok både ei hoved bensinpumpe + ei hjelpepumpe i bilen så jeg skal prøve å lese av bensintrykket en dag. Er det noen her som har noen andre tips om hva det kan være?
propan Skrevet September 12, 2006 Skrevet September 12, 2006 Det er jo at den går magert ifølge A/F måler,så du må gå gjennom bensin tilførselen din.
Lien Skrevet September 13, 2006 Forfatter Skrevet September 13, 2006 Det er jo at den går magert ifølge A/F måler,så du må gå gjennom bensin tilførselen din. M-m. Jeg får begynne bakfra og jobbe meg framover. Hvor stort trykk skal bensinen ha? Forestiller meg mellom 2,5 - 3 bar, men det kan jo hende jeg er på jordet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå