Gå til innhold

Basskasse i glassfiber?


k1t
 Share

Anbefalte innlegg

Som topic sier, driver å støper meg kasse i glassfiber(kommer en liten stereo-prosjekt tråd når jeg får tid), det jeg lurer på er hvor mange lag glassfiber trenger jeg legge for å få dette tykt/stivt nok..

Håper på seriøse svar fra noen med peiling, og ikke alle dere som tror og syns..

Kent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror og syns 7 lag høres bra ut.

Nilsemann mener du skal trå til og prøve 9.

Bare en mening,men du må vel ha litt mer motor for å dra dynomoen rundt hvis du skal ha noe stereo i den børsa di..hahaha..

Bilen min går da hvertfall den da :lol:

Men snakka med Pettersen i sta, mente 8 burde holde, du mener 7 og nils 9, så da tar jeg 10 for å være sikker på den blir stiv nok tenker jeg..

Får se mye det går etter hvert. gidder ikke legge 10 laken i glassfiber bare i kassa, blir nok gående en del mer etterhvert når jeg skal støpe deksler her og der..

Opp å støpe litt i morra hvis det blir temp til det, så får man bare se hvordan ting utarter seg etterhvert med tanke på stivhet og sånt noe..

Fått no mer ordning på bilen ell?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvist du skulle støpt enn 17 fots båt ville du brukt 5 lag. jeg brukte det samme på min glassfiberkasse i min 320 å det ble stift nok i bøttevis. 10 lag er å overdrive....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og fattern har støpt glassfiberkasser i sommer og vi brukte 6 lag + tøyet vi brukte for å få lagd til "formene" som også blir som som et lag å regne når det smøres inn med polyester. Dette ble så stivt at du sikkert kan kjøre over med gamlemors familietanks av en 240 uten at kassa vil ta skade av det. Vel, nesten i hvertfall :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...