Gå til innhold

airbag lampe e39


oyvin
 Share

Anbefalte innlegg

Airbag lampa mi begynte plutselig å lyse i går.. Den kommer på som vanlig når jeg starter(da alle lampene lyser), så slukkes den i et par sekund, før den kommer tilbake..

Har hørt at dette er en ganske vanlig feil på de tidlige modellene..

Var snakk om en sensor i pass. setet ? ? ?

Noen som vet hva som må gjøres for å ordne det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det samme skjedde meg på min forrige E39. Da var det beltestrammeren/beltestrekkeren på førersetet som var feilen. Måtte bytte kontakten og en ledningsstump under setet. Ikke dyre greiene, og heller ikke en feil det er farlig å kjøre med. Bare irriterende med den lampa som lyser... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for og finne ut eksakt hva som er feil må du ta en diagnose, men en av det vanligste feilene er kontakt/ledningsbrudd under et av setene. dette oppstår som regel når setet blir flyttet fram og tilbake ofte. f.eks hvis to personer kjører samme bil og har forskjellig innstilling på setene. En ny kabel under setet koster ca 250,- og du klipper bare av den orginale og lodder deg forbi kontakten så virker alt som det skal igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noen følere der som skal utløses i eventuell kollisjon og en liten dynoladning (correct me if I'm wrong) skal stramme til sikkerhetsbeltet. Har det samme på min, ble påpekt på EU kontroll som en 1'er feil. Men må man til på lodding for å fikse dette? Jeg tok ut lyspæra til ABSen i intrumentet jeg, lyser ganske svakt for det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Henger meg på tidligere svar. Ta en diagnosetest på vogna. Som regel kan det småting som gjør at airbag lampa begynner å lyse. Dvs kun å nullstille. Har du gjort noe spesielt i det siste som kan ha forårsaket at den begynte å lyse? Byttet pære el.l? BMW og Audi som jeg kjenner til er uhyre følsomme på slikt.

Forhåpentligvis er det kun nullstilling som skal til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har fått det for meg at airbagene virker ikkje når denne lampa lyser

stemmer det??

Det kjem an på...denne lampa er felles for alle feil som kan oppstå på airbag-"anlegget". Dermed vil den lyse om det er ein bitte liten sensor som har ein laus ledning, eller om alt er ute av drift! Einaste måten å finne det ut er å ta ein diagnosetest...

Og som espen lysholm seier, det er og store sjansar for at det berre er å nullstille, så er alt like godt som nytt..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontakten under setet er grei og ha når du skal ta ut setet f.eks. men det var vel ike det du egentlig lurte på? heller hva ledningene går til eller? Det sitter en vektføler i setet som registrerer om det sitter noen der,lite vits og løse ut begge airbagene når det bare er en person i bilen. og som nevnt tidligere så går de også til beltestrammeren. du trenger ikke gå til merkeverksted for og lese ut feilkoden. NEI ingen av airbagene virker hvis det er lagret feilkoder slik at lampen lyser. da er systemet satt ut av drift. grunnen til at det lyser svakt når du tar ut pæren er at det ligger en fastloddet lysdiode som slår seg på i tilfelle pæren ryker .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal skifte dør og diverse på bilen i løpet av 3 uker nå. Lurte på om det kan skje at det kommer flere feilkoder av den grunn? Når jeg kobler ut kontaktene til vindusheis o.l. ?

Isåfall så venter jeg med å ta diagnose til jeg har byttet dør.. så slipper jeg å ta det to ganger.. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...