Gå til innhold

e34... 520i bensinforbruk... 1,5 liter på mila....


bull7
 Share

Anbefalte innlegg

hei... hvor mye er det vanlig at en 520i 24v bruker på mila? tenkte på langkjøring og småkjøring.... den jeg har bruker vanvittig med bensin... ca 1,5 liter på mila ved langkjøring i jevn fart og mye mere på småkjøring. noen som har no tips til hva jeg kan gjøre?

kan da umulig være normalt det???.... jeg har aldri hatt en bil som har brukt mere bensin. til og med en mercedes 300 te med 188 hk som jeg har hatt brukte ikke så mye bensin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har byttet luftfilter, plugger og innsprøytningsfilter. og plugg ledningene er det ingen ting i veien med. bilen lekker ikke. og bruker ikke ei dråpe med olje.... og ikke ryker den noe mere enn den skal gjør og den går på alle 6 s........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilen har vært eid av en gammel mann så rævkjørt er den ikke. motoren har gått 235000. og ser ut som den er ny. det er derfor jeg ikke skjønner hvorfor den skal bruke så j..... med bensin. ingen ulyder i motoren eller utenom den vanlig bmw lyden. og olje bruker den ikke.

kan det være noe som må justeres?

hvis ikke så selger jeg den. :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig samme problem jeg hadde?

Altså at trykkregulatoren var utett og til slutt pip åpen...

http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=2 ... ange+trykk

kan sjekke det ved å ta av vakumslangeenden under innsugsmanifold og sjekke om det er noe bensin i slangen...

Ellers har jeg vært plaget med lekkasjer både i injektor,slanger foran og bak...

Med systemet tett kjører jeg under 0,8 med touringen på langtur(aut)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...