Boosti Skrevet September 10, 2006 Skrevet September 10, 2006 Speedometeret på E30`n min fungere akuratt nå det selv har lyst. En gang i måneden eller no sånt. Fyren jeg kjøpte bilen av mente det var sensoren i bakakselen som var gåen. Jeg har vært under og sjekka da, men den så jo nesten ny ut. Har hørt at speedoen er et vanelig problem på E30, hva er da vaneligvis feilen. Elektrisk?, hadde det virket av og till vist sensoren var gåen?.
Rogern Skrevet September 10, 2006 Skrevet September 10, 2006 på min 320 var sensorn knust inne i klokka,og da gikk nåla som den ville av og til. bytta bare sensorn jeg
336mik Skrevet September 10, 2006 Skrevet September 10, 2006 Sikring med dårlig kontakt kanskje?Eller ledningsbrudd?
Boosti Skrevet September 11, 2006 Forfatter Skrevet September 11, 2006 okey...jeg få prøve og skru ut sensoren i morra...vist jeg ikke finner feilen der får jeg prøve og følge ledninge fra speedoen og til sensoren. Går denne under eller inni bilen? Er det noen som har peiling på hvor mye jeg må ut med for en sånn sensor. Bare festene til bakpotta koste jo 700kr, så regner med at den ikke er billig?
Ole-Magne Skrevet September 11, 2006 Skrevet September 11, 2006 er garantret speedometer eller sensor. du kjenne ingen du kan låne en sånn av? er greit å bruke elemineringsmetoden, den er jo fort å bytte da. har liten tro på ledningsbrudd. en vanskelig å finne ledningsfeil når du ikkje har koblingsjema å gå etter. se om du får tak i deler på høggeren. eller ring til bmw å hør, trur ikkje de sensorene er så dyre si no i fra vis du finner feilen
Rogern Skrevet September 11, 2006 Skrevet September 11, 2006 giveren koster 250kr på gs. http://nettbutikk.gsbildeler.no/index.p ... 231P2I1D12
Divine Skrevet September 11, 2006 Skrevet September 11, 2006 Har hatt det samme på mine nå veeeeldig gamle e30, det er sikkert feil i speedon. bytt med en fra skroten, problemet ligger nesten 70% sikkert der. Slipper du og tulle for mye med ledninger også. Det er en kort prosess og skifte dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå