Gå til innhold

få ut instrument i e-36


lagrinn
 Share

Anbefalte innlegg

det har gått en pære i instrumentpanelet mitt, lurer på ossen jeg skal få ut dette?

er det noen som veit ossen type pærer det er der (sokkel) og hvor mange det er? tenker på å sette inn dioder siden disse holder lengere.

bilder fra andre som har gjort det er også fint

bilen er en 1998 mod 316 compact e 36

takker får alle svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den siste uka har jeg hatt ute instrumentet et sted mellom 10 og 15 ganger i forbindelse med installasjon av plasmaskiver.

Kontaktene er litt strie første gangen, men når du får feelingen på det går det veldig fort. Har du vært borti disse kontaktene før? De som har slik en bøyle som låser den? I såfall er det en blå stor på høyre side, en lik på venstre side litt inn mot midten, og en liten svart helt til venstre.

Og JA, det er pærer med glass-sokkel, 3 stk, soklene er grønne.

Men det kan by på problemer hvis du er helt fersk, er faen ikke enkelt å rote bak panelet med ca 6 cm åpning første gangen.

Min første gang tok vel 15 min kun på den ene kontakten, NÅ er alle 3 gjort på under ett minutt.

Men gi lyd om hvordan det går, dersom du begir deg uti dette:)

Får håpe jeg ikke skremte deg heeelt av da? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, det har vert ute en gang før på verksted, måtte byttes pga noe internfeil, veit du hvilken type sokkel det er på dem som lyser opp temp, bensin, speedo og turteller. kjedelig å kjøpe feil.

men ossen er det å få ut selve instrumentet, noen spesiell teknik eller er det hal i og dra prinsippet. :roll:

liker ikke helt det, får har en tendens til og høre noen skikkelige knaselyder, å det er ikke bra [-X

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, du må løsne 2 stk skruer i toppen av der intrumentet står. Tror det er stjerne.

Deretter vipper du intrumentet, løsner kablene bak og tar det ut.

Kan være trangt siden rattet står i veien, men det går på et hvis. Trenger litt tålmodighet så går det seg til 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...