lagrinn Skrevet September 11, 2006 Share Skrevet September 11, 2006 det har gått en pære i instrumentpanelet mitt, lurer på ossen jeg skal få ut dette? er det noen som veit ossen type pærer det er der (sokkel) og hvor mange det er? tenker på å sette inn dioder siden disse holder lengere. bilder fra andre som har gjort det er også fint bilen er en 1998 mod 316 compact e 36 takker får alle svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odland318is Skrevet September 11, 2006 Share Skrevet September 11, 2006 Den siste uka har jeg hatt ute instrumentet et sted mellom 10 og 15 ganger i forbindelse med installasjon av plasmaskiver. Kontaktene er litt strie første gangen, men når du får feelingen på det går det veldig fort. Har du vært borti disse kontaktene før? De som har slik en bøyle som låser den? I såfall er det en blå stor på høyre side, en lik på venstre side litt inn mot midten, og en liten svart helt til venstre. Og JA, det er pærer med glass-sokkel, 3 stk, soklene er grønne. Men det kan by på problemer hvis du er helt fersk, er faen ikke enkelt å rote bak panelet med ca 6 cm åpning første gangen. Min første gang tok vel 15 min kun på den ene kontakten, NÅ er alle 3 gjort på under ett minutt. Men gi lyd om hvordan det går, dersom du begir deg uti dette:) Får håpe jeg ikke skremte deg heeelt av da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odland318is Skrevet September 11, 2006 Share Skrevet September 11, 2006 PS! De 3 pærene jeg nevner ovenfor er de som lyser opp selve skivene til tank, speedo, RPM og temp.måler samt nålene. Er jo tusen pærer bak der til abs, airbag, blink osv... Hvor mangler du lys hen? Er vel 4 forskjellige pærer/sokler tilsammen i panelet... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lagrinn Skrevet September 12, 2006 Forfatter Share Skrevet September 12, 2006 ok, det har vert ute en gang før på verksted, måtte byttes pga noe internfeil, veit du hvilken type sokkel det er på dem som lyser opp temp, bensin, speedo og turteller. kjedelig å kjøpe feil. men ossen er det å få ut selve instrumentet, noen spesiell teknik eller er det hal i og dra prinsippet. liker ikke helt det, får har en tendens til og høre noen skikkelige knaselyder, å det er ikke bra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kabeldeigen Skrevet September 12, 2006 Share Skrevet September 12, 2006 Heisann, du må løsne 2 stk skruer i toppen av der intrumentet står. Tror det er stjerne. Deretter vipper du intrumentet, løsner kablene bak og tar det ut. Kan være trangt siden rattet står i veien, men det går på et hvis. Trenger litt tålmodighet så går det seg til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odland318is Skrevet September 12, 2006 Share Skrevet September 12, 2006 Bavaria vet hvilke pærer som skal være der. Sokkelen er vel 5mm bred og pæra rundt 12-13 mm lang. Ganske tykk... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lagrinn Skrevet September 12, 2006 Forfatter Share Skrevet September 12, 2006 ok, men man får tak i dioder som passer ikke sant, noen som har linker til en side med dette. takker får mange gode svar, bare å komme med flere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lagrinn Skrevet September 12, 2006 Forfatter Share Skrevet September 12, 2006 bump Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå