Gå til innhold

Mitt møte med aggresiv traffikant

sh0rty^
 Share

Anbefalte innlegg

Her forleden søndag kom jeg utfor en merkelig og litt irriterende episode.

Vaska bmwn, sheina opp og skulle bare ut på en liten lokal kosetur. Kjørte ut mot krysset der jeg bor, og ut på veien. Foran meg har jeg en gammel amerikaner, usikker på ossen type da det er meg rennende likegyldig.

Vertfall så følger jeg han med godt mellomrom hele veien til neste kryss, ikke noe hazardkjøring på noe måte. Og når vi kommer ut i krysset blir han med amerikaneren ståendes stille i krysset, selv om det er klart fra begge veier. Jeg legger merke til at han glor i speilet, tenkte kanskje han skulle kjøre hazard jeg. Men neida, han stopper amerikanervraket hans og går ut av bilen, og setter kursen mot meg. Så jeg går ut og møter han på halvveien, og da starter en samtale som kom litt overraskende på:

Amerikaner: Er du herfra?

Jeg: Ja?

Amerikaner: Ossen kan jeg vite det?

Jeg: Hvorfor skal du vite det?

Amerikaner: Du har ikke blinklys du! ( begynner han å rope og herje )

Jeg: Jo det har jeg. ( Så satte jeg på varselblinken så han skulle få se )

Amerikaner: Du blinka ikke ut av krysset her nå?!

Jeg: Nei det er riktig sier jeg, det var ingen her i nærheten som kunne hatt noe nytte av at jeg skulle blinket her, og du så jo at jeg la meg i samme fil som deg, så du skjønte nok at jeg skulle samme veien som deg?

Amerikaner: Er du frekk!?

Jeg: nei.

Amerikaner: Hvor lenge har du hatt lappen?

Jeg: Så lenge ikke du tilhører ordensmyndihetene så er det noe du har fint lite med.

Så begynte amerikaneren og hytte med neven, skjelte på meg og herjet. Hadde ikke noe på veiene og gjøre osv.

Orket ikke høre på det, så satte meg i bilen min og kjørte den andre veien.

Det siste han ropte var at han skulle anmelde meg for å ikke bruke blinklys.

Da har du en jævla god sak sa jeg ten.

Hva er det med slike mennesker? Har de så lite å ta seg til at de må henge seg opp i en slik bagatell? Eller lite oppmerksomhet fra foreldrene i ung alder? Lar det gå utover andre nå i ettertid?

:roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Altså, var han fyren stor?

Det der tror jeg ærlig talt jeg ikke hadde tillatt om han ikke var litt stor, noe som han sikkert var?

hehe... så du flyr å banker opp folk som er mindre enn deg og sparer deg selv hvis det er litt størrelse på de du mener fortjener bank.

Shorty: Det hender man møter slike tullinger i trafikken, synes du taklet det veldig bra, er ingen grunn til å fortsette en slik ubegrunnet krangel, kommer _ikke_ noe godt ut av det.

:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, var han fyren stor?

Det der tror jeg ærlig talt jeg ikke hadde tillatt om han ikke var litt stor, noe som han sikkert var?

hehe... så du flyr å banker opp folk som er mindre enn deg og sparer deg selv hvis det er litt størrelse på de du mener fortjener bank.

Shorty: Det hender man møter slike tullinger i trafikken, synes du taklet det veldig bra, er ingen grunn til å fortsette en slik ubegrunnet krangel, kommer _ikke_ noe godt ut av det.

:wink:

Hehe, nei, det var ikke sånn ment.. Mener bare det att han kanskje hadde fortjent det da han oppfører seg sånn.. Er jo ingen normale folk som går rundt og kjefter sånn??

Men må si meg enig i att Shorty taklet situasjonen bra, det er det ingen tvil om..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name="flasher

Hehe' date=' nei, det var ikke sånn ment.. Mener bare det att han kanskje hadde fortjent det da han oppfører seg sånn.. Er jo ingen normale folk som går rundt og kjefter sånn??

Men må si meg enig i att Shorty taklet situasjonen bra, det er det ingen tvil om..

Men for å si det på en annen måte, så hadde Amerikaner duden rimelig flaks, da han ikke traff på en med skikkelig kort lunte.

For da hadde han nok fått høre både det ene og det andre.

Blir irritert bare jeg hører om slike jeg........

Har vært ute for slike personer som dette 2 ganger før, og begge gangene ga jeg dem klar beskjed om å pelle seg til h.... hjem.

Dette er ikke noe jeg er stolt over, men i slike situasjoner der folk legger seg opp i ting de ikke har noe med, og som heller ikke er til noe hinder for dem selv, da fortjener de faen meg å få høre det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er om å gjøre å bevare roen, selv om det ikke alltid er lett. Har liten tro på at løsningen er å havne i slagsmål med vedkommende.

Synes shorty^ her gjorde det riktig i å bare kjøre sin vei, muligens burde du ha gitt beskjed om at da kom du til å anmelde han for å ha parkert i et kryss som noen nevner her. :) Men et slikt gullkorn hadde ikke jeg kommet på å si en slik situasjon heller.

Tror at folk alt for ofte tar med seg sine problemer ut i trafikken..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne folk finnes dessverre. Det er også de som kjefter på deg fordi du kjører ut fra høyre selvom det er de som skal vike for deg.

Kom faktisk ut for et kvinne menneske her om dagen som kjørte etter meg og begynte og gape. Hun hadde vike plikt, så jeg kom men gjorde ikke tegn til og bremse, jeg bedømte avstand, og kjørte selvsagt ut.

Hu ble rasende. Hytte med neven og alt.

Jeg smilte godt for meg selv der jeg stod. Så spurte jeg: kan du hvise meg høyre hånden din ? Hun svarte ja på dette ( enda sur)

så spurte jeg om hun kunne fortelle meg hvem side du har vikeplikt for hvis ikke annet er merket. Og ja, det kunne hun. Hun sa jeg måtte være en idiot som ikke viste at det var fra høyre. !!

Da ba jeg hun rekke opp samme hånd som jeg kom fra. Da ble kvinne menneske bra stumt vet jeg. kompisen min lo så han fikk tårer i øya.

Takker gud for at det ikke er jeg som har sånne problemer vettu :wink:

Så vær gang du møter slike, tenk bare på hvor deilig det er og ikke være som de !!

Synes du svarte mer en bra nok for deg :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...