Gå til innhold

Løs drivaksel!!!


wicky124
 Share

Anbefalte innlegg

har slitt med litt problemer i revers..når jeg gir på litt, eller skal rygge i oppoverbakker merket jeg at bilen hoppet litt når den kjørte bakover..og lagde romle/dunke lyder..og når jeg svingte fullt i sakte fart så lagde den også rare subbe/dunke lyder..jekket opp bilen igår og oppdaget at alle ALLE skruene din drivakselen inn mot diffen hadde løsna..noen av dem var helt skrudd ut..ekkelt..strammet opp alle og gikk over alle andre skruer og det virket bra..men kjørte til skolen nå, og den lyden og dunkinga er tilbake..hva kan være galt?

bilen er en e32 735i 1990 model med ABS og ASC...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvem vet, kanskje hele diffen din er løs?

Er ikke umilig det. På min 325 skjedde det liksom.

Idoioten som har hatt bilen før meg må faen i meg gitt den godt med grise deng. Tk bil service hadde ikke sett maken før iallefall..

Ta bilen din på en bukk og sjekk du. slipper du iallefall og spekulere rundt i hva feilien kan være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde bilen på bukk..og fant ikkeno galt..diffen satt der den skulle og alle foringer og stag satt godt..med unntak av en gummiforing rett under girkassa (mellom motor og kassa) den var skikkelig morken..

hjullagrene bak ble byttet iår..men kan de ha ryki igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Har samme problem på min 735i '87.

Har funnet mye på nettet. Flere ting du bør sjekke

(jeg holder på å pusse opp min og skal også løse vibrasjonsproblemet)

Dårlige motorfester kan være årsak (jeg har byttet mine)

Dårlige gummifester til kasse( jeg har ett som ikke er skrudd fast, det artet seg slik at når jeg kjørte forover så vibrerte det, da kassa vred seg slik at det løse feste flyttet seg, mens bakover var det ikke problemer, da kasse ble vridd mor det som satt fast)

Støttelager på mellomaksel, er dette slitt/dårlig vil du få vibrasjoner.

Slitt u-ledd mellom aksel og girkasse. Dårlig ledd her ødelegger girkassefester og støttelager.

Sjekk at det ikke er slark i det leddet. Den gamle mellomaksel jeg har liggende fra min var totalt utslitt i dette leddet og slarket utrolig mye.

Ulempen for å sjekke støttelager er at du må ha ned eksosen og varmeskjolde for å komme til

Lykke til

(jeg skal oppdatere med hvilke av disse feilkildene som var årsk til problemet på min bil

e330sa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

verre med kassa som har ryki..

Har den rast ? :shock:

Trodde de tålte en real støyt jeg..

ja de tåler en del om de får sin service ja..den slurte litte granne på 3giret..og fikk beskjerd av forrige eier å ta olje og filter skift så fort som mulig..men det gadd jo ikke jeg ...så nå sitter jeg fint i det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...