BMWGUDEN Skrevet September 12, 2006 Share Skrevet September 12, 2006 bygger turbo på ein m10 maskin. ein liten garret turbo med intercooler. hvordan ville dere byggd eksosanlegget? hvilken størrelse på rørene? med eller uten mittpotte? maskinen er orginal ellers, vill den tåle 0,5 i ladetrykk? hva mener dere eg bør jør? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MikkeBMW Skrevet September 12, 2006 Share Skrevet September 12, 2006 Ville bygt det i enkelt rør bakover 2,5" er sikkert nok. Midt potte er vell opp til deg sjøl og korr mykje lyd du vil ha, eg ville ha hatt midt potte og. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWGUDEN Skrevet September 12, 2006 Forfatter Share Skrevet September 12, 2006 okey. takk takk men tror dere det ville blitt eit greit nokk drag/effekt i an? skakje bygga nåe sykt noe, vil bare ha litt ekstra effekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sfh Skrevet September 26, 2006 Share Skrevet September 26, 2006 syns denna går sånn passe bra da....lagt sperra litt høyt opp men..hehe.. http://www.astheroundelturns.com/galler ... rtbwtt.avi men bygger for tiden sjøl på min "316"..med b18, så kan jo si hva jeg har så kan du jo vurdere sjøl hva som er ok..hehe...og det har jo vel blitt bygget m10turbo før på forumet...? jeg bruker turbonetics t3/t4, 3"eksos,to potter, 50mm wastegate, passeli stor dump, justerbar bensinregulator, passe stor intercooler som går mellom ramma/lyktene, doble orginale bens.pumper, vann-innsprut om megasquirt. foreløbi bruker jeg opp/ned orginal eksos manifold og orginalt innsug, men har alt klart for å bygge grenrør i rustfritt og plenum i alu. men lurer på å selge, å kjøpe en t3/t4 med litt større kompressor. motor blir vel senere overhalt og o-ringet om mulig, ellers er alt nå orginalt og kjørt ca.150k.. hvor mye det blir laddet med gjenstår å se..hva den tåler..hehe..men ca.0.5bar..mer med vannsprut. men leter iherdig ette m10b20, komplett eller bare veiv/stempel og det har blitt sagt at det er ca 100% trim for hvert 1bar....og 160hk v/0.5 har blitt målt, og vesentlig sprekere enn feks 325 og div Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå