Gå til innhold

"klakkelyd" under kjøring


BMW 2002 Fredrik
 Share

Anbefalte innlegg

Kan jo vere hva som helst. Du klarer ikke å lokalisere lyden litt?

Liste over forskjellige alternativer:

Dårlige kuler fremme(Gjerne kombinert med litt risting på rattet).

Slitte foringer.

Dårlige tårnlager fremme

Dårlige støtdemper fester bak.

+++++

Holder en knapp på støtdemperinnfestning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde klakkelyd på min som kom bakfra. Dette om av to ting, varmeskjold over eksosanlegg hadde løsna og lå nedpå potta. Så hadde eg dårlige foringer på bærearmene bak, de foringene som sitter foran bakhjulet oppi karroseriet. Ordnet dette så blei det stille og bilen blei som en drøm å kjøre igjen.

Men er lettere fo oss å hjelpe deg hvis du klarer å lokalisere om lyden kommer forfra eller bakfra. Er veldig mye som kan lage en klakkelyd på ein bil.

Burde kanskje også si hvem av bilene det gjelder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligger en tråd her et sted der brukeren hadde funnet ut av en lyd som viste seg å vvære småstein i skjoldet bak bremseskivene fremme. Han blåste rent og tetta sprekken med silikon... En slags skranglelyd som får en til å lure på om registeret begynner å gå...

En annen teori jeg har lest var et slags deksel/skjold som sitter ved manifolden, var bare å dra til skruene.

Trenger ikke ALLTID være så alvorlig heller:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg har en fæl klakkelyd eg oxo i bilen min.. og en voldsom vibrering fra høyresiden foran på bilen.. eg trodde det var foringene på bærearmen som var gåen men d viste seg at begge motorfestene er knekt.. så motoren min er rett og slett løs i motor rommet, og når jeg da kjører i høyresvinger så ligger den å dunker i høyre rammevang. når eg svinger til venstre kommer d ingen lyd så d eg tror er at motoren ligger å vugger oppå traversen. :(:? ska nå kjøpe nye motorfester og få d fiskset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg har en fæl klakkelyd eg oxo i bilen min.. og en voldsom vibrering fra høyresiden foran på bilen.. eg trodde det var foringene på bærearmen som var gåen men d viste seg at begge motorfestene er knekt.. så motoren min er rett og slett løs i motor rommet, og når jeg da kjører i høyresvinger så ligger den å dunker i høyre rammevang. når eg svinger til venstre kommer d ingen lyd så d eg tror er at motoren ligger å vugger oppå traversen. :(:? ska nå kjøpe nye motorfester og få d fiskset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klakkelyden kommer bakfra.

Varmeskoldet har jeg sjekka når jeg hadde bilen over en smøregrav.

Noen gode måter for å sjekke tårnlagrene og bærearmene bak?

Tårnlager bak er bare ei gummiforing på min. Så bare å se at den ikke er sprekt heilt opp. Foringene på bærearmene får du vel sjekka hvis du har heisa opp bilen med hjulet i løse lufta, bare prøve å bende på de med et eller annet. Skal ikke gi etter noe mer en det er svikt i selve gummien. På min så var det helt løst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min e36 hadde jeg "klakkelyd" fra bakenden fordi den ene bakfjæra var knekt og den avknekte delen lå der og laget ulyd. Dette er en "vanlig" feil på e36 men sikkert ikke på '02. Kanskje bare de som har kjennskap til '02 modellene bør legge inn svar i denne tråden? :) Selv om mitt inntrykk er at alle i dette forumet bare vil det beste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ops...kan kanskje informere om at det gjelder en E36.

Skal ta å sjekke calipterne..

Men hvor stor er sjangsene for at det er foringene til bærearmen bak?

Bærearmsforingene bak på E36 er vel en veldig hyppig feil. Jeg synes det pleier å skje på rundt 100 000km. det er ganske lett å se hvis du bare får heist opp bilen. De sitter der hvor bærearmen er festet til karroseriet forran bakhjulet. Bytta på begge sider på cabben mens jeg hadde den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...