Gå til innhold

Trenger Hjelp Tips! Ang motor kjøp!

Dirty
 Share

Anbefalte innlegg

ja begynner å bli en liten tur siden jeg spanderte på bilen min en m44 318is maskin 1995 model. ga hele 9 tusen får den!

kjøpte den av en her i bygda! kjenner han ikke noe serlig, men kjenner fetter hans rimelig bra. så tenkte dette ble gull.

syns prisen var høy. men siden han garanterte at den skulle være en kjempegod motor og bare gått 160-170 tusen. slo jeg til

var helt i hokky! endelig få byttet ut motoren med min gamle m40!

satt i motoren og regner jo med at den skulle være gull!

NOE den ikke var

- den svev som ei ræv

- svev ikke på tomgang

- tomgangsregulatoren var gåen. (diagnose test på verksted)

- viskoskoblingen som følge med fikk jeg og utslag på.

endte med at jeg lånte meg meg utstyr til å teste komp!

det viste seg å være minimalt komp på syl 3 og 4.

tokk en trykk test idag. og det viser seg at det er lekk i ventilene til syl 3 og 4!

så hva burde jeg gjøre?

selger har sluttet å svare på tlf meldinger osv.

er ikke ute etter noe personangrep, siden jeg har hørt at han pleier å årdne opp i det meste.

men siden han ikke har svart på meg på 1 uke nå! var det på tide.

men hva har jeg krav på osv? vil bare årdne opp i dette rotet!

skrev ikke kontrakt da :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Pell motoren i deler og se hvor mye jobb som trengs. Bytte toppakning, nye strekkbolter og evt justering/overhaling av ventiler er ikke verdens undergang.

Det du ikke får til selv setter du bort til kompiser som har peil. Hvis ikke så blir det jo dyrere. Isåfall ville jeg bare spurt folk som jobber på verksted om å gjøre det privat og gitt de null tidspress.

For 9 lapper for en IS motor er såpass at jeg ville gjort et forsøk på å få liv i den igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har jo meldinger på mobilen der han sier at motoren skal svive fint osv!

håper det årdner seg, får er dritt lei av bmw nå :P har bare hatt problemer med bilen min fra dag 1. men likavell klarer jeg ikke velge noe annet, må liksom ha bmw er frelst :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er altid kjipe greier!

Men du har jo visse rettigheter selv om du ikke har kontrakt!

Muntlige avtaler er jo like bindende som skriftlige. Men så er det igjen også dette med at du som kjøper har undersøkelsesplikt osv.

Er lett for at slike tilfeller ender med "ord mot ord". Men du burde ihvertfall prøve å få kontakt med han og si at du ønsker kompensasjon, evt prisavslag for problemene kjøpet har gitt deg!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel bare og oppsøke karen med all den dokumentasjon du har på feila det.

Komme frem til en sum som skal tilbakebetales eller eventuellt få tilbake pæng osv.

Det burde jo gå i boks det. Om ikke så vet vel du bedre enn noen av oss her inn hur denne karen er ellers..

Er vel bare bakgårds regelen som gjelder om han ikke gjør opp for seg hvis ting er som du sier vell og merke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har jo meldinger på mobilen der han sier at motoren skal svive fint osv!

håper det årdner seg, får er dritt lei av bmw nå :P har bare hatt problemer med bilen min fra dag 1. men likavell klarer jeg ikke velge noe annet, må liksom ha bmw er frelst :P

Siden du har meldinger fra fyren, ville jeg oppsøkt han personelig jeg.

Bør jo ikke være noe problem dette. Synes du ga en del for motoren, skulle tru du hadde funnet en 320/325 motor for den prisen der. Og til alle som mener at 318 is går likt som 320 så er svaret NEI !! Det er stooor forskjell. Tester som er gjort viser at 318 is er nesten like seig som en 318. Altså nada fres. Sjekk her: http://www.einszweidrei.de/

318 is fra 0-100 kmt: 10,2 s Bmw 320i 0-100kmt 8,9 s ( 325 : 7,6)

318 is fra 0-120 kmt: 14,2 s Bmw 320i 0-120 kmt: 12,3 s (325: 10,7)

318 is fra 0-160 kmt :28,2 Bmw 320i 0-160 km/t 23,9 s (325: 19,5)

318 is fra 0-180 kmt: 43,0 s Bmw 320i 0-180 kmt 36,3 (325: 26,5)

Så vis man samenligner dette med tester av en e36 325 cupe, ser man at det er nesten like stor forskjel på 318 is og 320 som fra 320 til 325 opptil 160 kmt.-

med andre ord, ide man når 100 dra 320'en godt i fra en 318 is :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror ikke den testen din stemmer helt. merker stooor forskjell fra min gamlemotor og en kompis sin 318is..

men uansett så har det årdnet seg nå! vet ikke hvordan. men fikk en meldig der det sto at . siden det ble så tull med motoren, skulle jeg få ventilerte bremser forran. og et interiør som jeg ikke har betalt. og bakstilling slik at jeg kan få skivebremse på!

syns det var bedre en ingenting. så sånn ble det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

helvette satan. har ikke vært så forbanna på lenge!!!!!!!!!

skrudde av toppen just. alle ventilene på den ene siden er bøyde. og 3 av stemplene er det stoooooore hakk i ! den er klar får søppla....

er et under at motren har svevet!

jævla lureri! 9 tusen rett i søppla!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og til alle som mener at 318 is går likt som 320 så er svaret NEI !! Det er stooor forskjell. Tester som er gjort viser at 318 is er nesten like seig som en 318. Altså nada fres. Sjekk her: http://www.einszweidrei.de/

318 is fra 0-100 kmt: 10,2 s Bmw 320i 0-100kmt 8,9 s ( 325 : 7,6)

318 is fra 0-120 kmt: 14,2 s Bmw 320i 0-120 kmt: 12,3 s (325: 10,7)

318 is fra 0-160 kmt :28,2 Bmw 320i 0-160 km/t 23,9 s (325: 19,5)

318 is fra 0-180 kmt: 43,0 s Bmw 320i 0-180 kmt 36,3 (325: 26,5)

Så vis man samenligner dette med tester av en e36 325 cupe, ser man at det er nesten like stor forskjel på 318 is og 320 som fra 320 til 325 opptil 160 kmt.-

med andre ord, ide man når 100 dra 320'en godt i fra en 318 is :wink:

320i 92 mod på den sida bruker 40,0 sek fra 0-180.

320i 91 mod. bruker 36,3 som du skriver, men hvorfor er den 1213 kg, mot 92 mod. sine 1345?

Hmm, ikke rart at 91 mod går bedre da, den veier jo 80 kg mindre en ISen og 132 kg mindre en 92 320i...er ikke mye som skiller dem fra ISen :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...