Gå til innhold

Anbefalte innlegg

  • Svar 47
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Bor du langt fra Harstad/Narvik?

E d ikke slik at de uten vanos heite m50b25, mens de med vanos heter m52b25??

Er interesert i komplett motor med gir og alt!!!

Skrevet

M50 320i/325i (Rak 6:a - 24 ventiler) 1991 - 1996 M50 är mycket hållbar motorkonstruktion utan direkta svagheter. Kamaxeln drivs med hjälp av en kedja. Tickande ventiler kan förekomma och orsakas oftast av igensatta hydrauliska ventillyftare, vilket kan indikera på slarv med oljebyten. Vibrationer på tomgång kan förekomma och orsakas bland annat av trasig luftmassemätare. 1993 fick M50 motorn en teknisk uppdatering bl.a. i form av VANOS, vilket ger bättre vrid på låga varv samt lägre förbrukning.

M52 320i/323i/328i (Rak 6:a - 24 ventiler) 1996 - 2000 M52 motorn gjorde sin debut i samtidigt som E39, och ersätter M50 motorn. M52 är precis som sin föregångare en mycket hållbar konstruktion utan några direkta svagheter. Precis som föregångaren finns såväl VANOS som kamkedja, skillnaden är att motorn är helt byggd i aluminium.

Skrevet

M50Bxx = uten vanos

M50BxxTU = enkel vanos

M52Bxx = enkel vanos

M52BxxTU = dobbel vanos

M54Bxx = dobbel vanos

Tror dette skal stemme viss ikke hukommelsen ikke spiller meg et puss :)

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...