Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er ute etter en E38 til under 200000. Er usikker på hva motor jeg skal velge. Jeg vil ha en bil som helst ikke er gått over 150000km, har komplett servicehefte, og ellers er strøken. Lurer også på om noen vet sann ca hva en bør se etter på desse bilene (svakheter), og hvor mye forskringen koster.

takker for tips:)

Skrevet

Her er en veldig informativ side: http://www.autopower.se/begagnatguiden/e38/default.asp

Det er vel mest 728&730 som er aktuelle i den prisklassen.

Hadde heller gått for en 728 fra 97 til under 200.000 i brukbar stand enn en løen 730 fra 94 for å si det slik.. ;)

Denne http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... s=8&tot=36 har jeg selv sett på, den er i god stand og et fint utgangspunkt. Var noe tull med bensinpumpesystemet på den, men det skal være tatt hånd om nå.

Denne http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=8283964 koster 209.000, men har faceliften som kom 9/98, absolutt verdt å legge litt ekstra i for å få med den!

Her http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=8310961 er en grei en, selv om jeg personlig syns fargen er kjip...det grålilla skinninteriøret er heller ikke så fint..syns nå jeg da :)

Denne http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=7734257 ser fin ut, personlig ville jeg kjøpt et brukt skinninteriør fra f.eks http://www.bildelsbasen.se/ , E38 fortjener det!

Denne http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=7267637 har jeg også prøvd og det er sant som de sier i annonsen, svært velholdt bil! Noe mer snodig er at den har stått tilsalgs i over ett og et halvt år hos diverse bruktbilbutikker her i Oslo..

Når det gjelder forsikring så er det mye som spiller inn, alder, bosted, bonus, parkering osv osv. Det koster nok ikke nevneverdig hverken mer eller mindre å forsikre en E38 enn en E39 med tilsvarende motor.

Skrevet

takker for gode tips..viste ikke om facliften i 1998, men ser jeg får mye nyere bil for pengene viss jeg går for 728 isteden for f.eks 740. jeg vil tro at også utgiftene vil bli lavere på en 6 sylindert bil, i motsetning til en v8. bare 1 topp ++ den var ikke dum den 1999 mod som vår gått 164..pent interiør også:)

Skrevet

Gå for en 728 fra 99 hvis du ikke er avhengig av å ha størst mulig motor ;) Mye kjøreglede i en slik en også!

Bilene med facelift ser mye mer moderne ut enn de uten så jeg mener det er verdt å betale litt ekstra for det, selv om det var mest kosmetiske oppgraderinger.

Skrevet
Er ute etter en E38 til under 200000. Er usikker på hva motor jeg skal velge. Jeg vil ha en bil som helst ikke er gått over 150000km, har komplett servicehefte, og ellers er strøken. Lurer også på om noen vet sann ca hva en bør se etter på desse bilene (svakheter), og hvor mye forskringen koster.

takker for tips:)

728i er en god motor, som ikke bruker så mye bensin som en v8, men v8 er morsommere :wink:

Personlig så er jeg ikke så veldig opphengt i km-stand, og ser heller på helheten av bilen..Noen av disse bilene er ofte langkjørte..Servicehefte er en fordel :) Men ikke så nødvendig dersom du selv kan undersøke at bilen er pent holdt..

Svakheter:

- Slitte bremser

- Viftemotstand (varmeapparatet blåser ikke luft)

- Løse bolter til oljepumpe (730i, 735i og 740i)

- Rust på bagasjeluke, bak bensinlokket og nederst på dørene

- Km juks

Min 740i koster 12 000 med kasko 75% rabatt og 25 000km kjørelengde

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...