Gå til innhold

"Lugging" ved gasspådrag!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Okei! NÅ begynner det og bli værre og værre! Bilen lugger når jeg akselerer "mye" og under 3k RPM.. Noen som vet hva?

Plugger?

Bensinslange?

Luft-filter?

har ikke sjekket enda.. lurer på hva dere tror? noen som har hatt samma prob? osv..

JONAS / ZHK

• Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Jeg hadde akkurat samme problemet som deg, byttet plugger å problemet var borte :) Så prøv det. Men nå har jeg merket at problemet har begynnt å komme tilbake igjen, så pluggene fra Biltema er iallefall ikke å anbefale.

Skrevet

på biltema hadde de ikke engang de pluggene jeg trenger til min e46 316i...men bilxtra hadde, så det gikk greit ;) har faktisk ikke skiftet de enda, de ligger fortsatt i esken i baksetet..hehe

Skrevet
Ja, hvilke plugger kjører folket med egentlig? Noen som er mye bedre enn andre?

Kjører kun orginale plugger fra BMW, er mye rart som leveres av plugger ute på markede.

Du er heller ikke sikker på om du får de riktige, spesielt vis du prøver å handle på en av våre pølse/brus bensinstasjoner

Skrevet

For noe, så kan det også være pluggledningene. Prøv å bytte disse hvis ikke pluggene hjelper. uheldigvis så koster et sett med ledninger en fin liten slump penger.. er vel rundt tusen-lappen.

Skrevet

ville prøvd å bytte pluggene, men når du gjør det må du ser om d er noe olje på noen av de gamle. kan hende at topdeksel pakninga er gåen, da kan den begynne å fuske litt..

Skrevet

Hadde også olje på plugg nr 2. Skifta toppdekselpakning (ligger en tråd her vedrørende det ja), men har ikke sjekka ennå om pluggen er tørr nå.

Jeg kjøpte først plugger på BilXtra, men endte opp med originale BMW plugger fra OS. De var 75 mm lange kontra 76 mm på de andre.

Var ganske fersk i mars/april da jeg skifta disse, bare rev opp alle pluggledningene, og etter montering så sveiv bilen som en båt. på 2 eller 3 sylindre. Trodde jo selvfølgelig at nummeringen på pluggledningene tilsvarte tenningsrekkefølgen 1-3-4-2, men skal jo være 1-2-3-4 der of course.

Er farlig å kjøpe feil plugger, dersom de er for lange...hehe, ikke bra å bruke stemplene som nåleputer heller :)

Kjør originalt ja :lol:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...