Gå til innhold

Bruker olje..


VillKapping
 Share

Anbefalte innlegg

Har hørt om flere som har høyt oljeforbruk på m54 motoren. Vet om en person her i byen som fikk skiftet ut sin motor på garanti da den hadde for høyt forbruk. Tar jeg ikke helt feil så var det problemer med at stempel ringene ikke "satte" seg skikkelig og resulterte i høyt forbruk.

Via artikler i Total Bmw husker jeg at dette har vært opp flere ganger. Der var det en kar som hadde tett veivhusventilasjon,som fikk fikset sitt oljeforbrukt ved at denne ble rengjort. Eneste minuset var at denne "tettet" seg igjen for han flere ganger i året. Muligens en dårlig konstruksjon på veiv ventilasjonen. Kan jo være vært et forsøk iallefall.

Hadde selv en 528 med m52 motoren, den brukte aldri en dråpe olje. Km stand var da ca 200 tusen. På den annen side har jeg en kompis som har en 520 med m52 og han bruker ca 2l på 10tusen km. Motoren hans er også gått ca 200 tusen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En motor "skal" bruke olje, hvor mye er alt etter hvordan man kjører. For dem som sier dem ikke har noe oljeforbruk ville jeg kansje vært litt bekymret for.

Har selv en motor som bruker lite olje, men noe olje forbruker motorer uansett.

Til trådstarter: Dette er ikke unormalt i det heletatt. 1L på 500mil er ikke mye oljeforbruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...