p1mp Skrevet September 14, 2006 Skrevet September 14, 2006 Må jeg ha ut motoren for å hive inn lavbudsjetts turbo i e30 320? Og hadde vært veldig fint om noen kunne skrive nøyaktig hva jeg trenger for å få det til å funke: Turbo IC Grenrør BTR? LMM? Dyser? ? ? Takker for svar, vet at det står mye om dette fra før men ikke spesifikt det jeg spør om
Rotty Skrevet September 14, 2006 Skrevet September 14, 2006 manifoild,trykkrør,cooler, bunnpanne med retur retur i bunnpanna kan du sikkert ordne selv. skal du ligge på 0.5bar så trenger du ikke nå ekstra dyser eller tillegsprut\tenningsforskyver du trenger oljeslanger fra og til turbo dette tar du fra oljekjøleren. bruk ett t-stykke så funker oljetrykksbrytern etterpå oxo. også en liten poppoff. ja og downpipen fra turbo og ned kan godt bruke spjeldhus og dyser fra 2.5, er litt usikker på om de er så mye vits kommer mere an på hva du tenker deg selv i effekt?? er ingen ekspert men det ska la seg gjøre og bygge lavbudsjetts turbo
Bimmerlars Skrevet September 14, 2006 Skrevet September 14, 2006 Kanskje greit å løfte motoren inn og ut litt når du skal bygge grenrøret. Eller toppen
Rotty Skrevet September 14, 2006 Skrevet September 14, 2006 Kanskje greit å løfte motoren inn og ut litt når du skal bygge grenrøret. Eller toppen ja det er vel lurt om du tenkte bygge selv, men no veit jeg at mange av de rørene du får kjøpt brukt allerede er tilpasset e30 m20 motoren en kamerat av meg snudde manifoilene opp ned og sveisa over en flens fra t3 funka det å..
Bimmerlars Skrevet September 14, 2006 Skrevet September 14, 2006 Kanskje greit å løfte motoren inn og ut litt når du skal bygge grenrøret. Eller toppen ja det er vel lurt om du tenkte bygge selv, men no veit jeg at mange av de rørene du får kjøpt brukt allerede er tilpasset e30 m20 motoren en kamerat av meg snudde manifoilene opp ned og sveisa over en flens fra t3 funka det å.. Flere som gjør det. Kan gjøre det enkelt, eller bra
ehrnst Skrevet September 14, 2006 Skrevet September 14, 2006 snik: turbo ic grenrør/adapter Downpipe tur/retur olje evt turretur vann 535 dyser 535 LMM med 320 kretskort trykkrør BTR Det selges titt og ofte et slikt sett over grensa
Rotty Skrevet September 14, 2006 Skrevet September 14, 2006 Kanskje greit å løfte motoren inn og ut litt når du skal bygge grenrøret. Eller toppen ja det er vel lurt om du tenkte bygge selv, men no veit jeg at mange av de rørene du får kjøpt brukt allerede er tilpasset e30 m20 motoren en kamerat av meg snudde manifoilene opp ned og sveisa over en flens fra t3 funka det å.. Flere som gjør det. Kan gjøre det enkelt, eller bra tenkte da på billigst mulig, er vel ikke helt bra men meget billig. han snakka om lavbudsjett funka som f... på 528 til kameraten min. veit at det er en helmanifoil til m20 motoren levert orginalt å, er litt usikker på om denne kan snues oxo men mener den å kan snues opp ned. da får du turboen mere i framkant
Bimmerlars Skrevet September 14, 2006 Skrevet September 14, 2006 Kanskje greit å løfte motoren inn og ut litt når du skal bygge grenrøret. Eller toppen ja det er vel lurt om du tenkte bygge selv, men no veit jeg at mange av de rørene du får kjøpt brukt allerede er tilpasset e30 m20 motoren en kamerat av meg snudde manifoilene opp ned og sveisa over en flens fra t3 funka det å.. Flere som gjør det. Kan gjøre det enkelt, eller bra tenkte da på billigst mulig, er vel ikke helt bra men meget billig. han snakka om lavbudsjett funka som f... på 528 til kameraten min. veit at det er en helmanifoil til m20 motoren levert orginalt å, er litt usikker på om denne kan snues oxo men mener den å kan snues opp ned. da får du turboen mere i framkant Fra 324td?
Rotty Skrevet September 14, 2006 Skrevet September 14, 2006 Kanskje greit å løfte motoren inn og ut litt når du skal bygge grenrøret. Eller toppen ja det er vel lurt om du tenkte bygge selv, men no veit jeg at mange av de rørene du får kjøpt brukt allerede er tilpasset e30 m20 motoren en kamerat av meg snudde manifoilene opp ned og sveisa over en flens fra t3 funka det å.. Flere som gjør det. Kan gjøre det enkelt, eller bra tenkte da på billigst mulig, er vel ikke helt bra men meget billig. han snakka om lavbudsjett funka som f... på 528 til kameraten min. veit at det er en helmanifoil til m20 motoren levert orginalt å, er litt usikker på om denne kan snues oxo men mener den å kan snues opp ned. da får du turboen mere i framkant Fra 324td? er ikke helt sikker, hadde en slik en på e30 323i min, men trur ikke den var orginal der.
knooot Skrevet September 14, 2006 Skrevet September 14, 2006 den fra 324td passer ikke. vertfall ikke bolt on.
Rotty Skrevet September 14, 2006 Skrevet September 14, 2006 den fra 324td passer ikke. vertfall ikke bolt on. sikkert noen som veit om 320 eller 323 ble levert med singelmanifoil til m20 motoren. var ikke fra td ihverfall for den jeg hadde var bolt onn..
ehrnst Skrevet September 14, 2006 Skrevet September 14, 2006 Tror ikke støpejern- manifoilen fra 324td passer uten mods, mulig det må borres nye hull... eller tok jeg feil? http://img483.imageshack.us/img483/9365/dsc062301qu.jpg http://img132.imageshack.us/img132/9375/dsc062313ux.jpg EDIT: Manifoilen over stammer ikke fra 324td, denne derimot passer etter "some dremeling": http://e30tech.com/forum/viewtopic.php? ... 45b8c35ae2 Noen som veit hvor den første stammer fra? Om det ble levert noen m20 med singel manifoil vil ETK gi oss svar på sikkert
knooot Skrevet September 14, 2006 Skrevet September 14, 2006 denne kan umuli stamme fra td motoren. har selv sett at manifold fra td ikke passer på m20. jeg har sett på en 323 at d var en hel manifold, visst de kan snues på hodet så kan sikkert de brukes.
Rotty Skrevet September 14, 2006 Skrevet September 14, 2006 Tror ikke støpejern- manifoilen fra 324td passer uten mods, mulig det må borres nye hull...eller tok jeg feil? http://img483.imageshack.us/img483/9365/dsc062301qu.jpg http://img132.imageshack.us/img132/9375/dsc062313ux.jpg EDIT: Manifoilen over stammer ikke fra 324td, denne derimot passer etter "some dremeling": http://e30tech.com/forum/viewtopic.php? ... 45b8c35ae2 Noen som veit hvor den første stammer fra? Om det ble levert noen m20 med singel manifoil vil ETK gi oss svar på sikkert fra hvilken motor kommer den manifoilen du hadde bilde fra?? den her -- http://img483.imageshack.us/img483/9365/dsc062301qu.jpg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå