Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må jeg ha ut motoren for å hive inn lavbudsjetts turbo i e30 320?

Og hadde vært veldig fint om noen kunne skrive nøyaktig hva jeg trenger for å få det til å funke:

Turbo

IC

Grenrør

BTR?

LMM?

Dyser?

?

?

Takker for svar, vet at det står mye om dette fra før men ikke spesifikt det jeg spør om

Skrevet

manifoild,trykkrør,cooler, bunnpanne med retur

retur i bunnpanna kan du sikkert ordne selv.

skal du ligge på 0.5bar så trenger du ikke nå ekstra dyser eller tillegsprut\tenningsforskyver

du trenger oljeslanger fra og til turbo dette tar du fra oljekjøleren. bruk ett t-stykke så funker oljetrykksbrytern etterpå oxo.

også en liten poppoff. ja og downpipen fra turbo og ned

kan godt bruke spjeldhus og dyser fra 2.5, er litt usikker på om de er så mye vits kommer mere an på hva du tenker deg selv i effekt??

er ingen ekspert men det ska la seg gjøre og bygge lavbudsjetts turbo

Skrevet
Kanskje greit å løfte motoren inn og ut litt når du skal bygge grenrøret. Eller toppen

ja det er vel lurt om du tenkte bygge selv, men no veit jeg at mange av de rørene du får kjøpt brukt allerede er tilpasset e30 m20 motoren

en kamerat av meg snudde manifoilene opp ned og sveisa over en flens fra t3 funka det å..

Skrevet
Kanskje greit å løfte motoren inn og ut litt når du skal bygge grenrøret. Eller toppen

ja det er vel lurt om du tenkte bygge selv, men no veit jeg at mange av de rørene du får kjøpt brukt allerede er tilpasset e30 m20 motoren

en kamerat av meg snudde manifoilene opp ned og sveisa over en flens fra t3 funka det å..

Flere som gjør det. Kan gjøre det enkelt, eller bra

Skrevet

snik:

turbo

ic

grenrør/adapter

Downpipe

tur/retur olje

evt turretur vann

535 dyser

535 LMM med 320 kretskort

trykkrør

BTR

Det selges titt og ofte et slikt sett over grensa

Skrevet
Kanskje greit å løfte motoren inn og ut litt når du skal bygge grenrøret. Eller toppen

ja det er vel lurt om du tenkte bygge selv, men no veit jeg at mange av de rørene du får kjøpt brukt allerede er tilpasset e30 m20 motoren

en kamerat av meg snudde manifoilene opp ned og sveisa over en flens fra t3 funka det å..

Flere som gjør det. Kan gjøre det enkelt, eller bra

tenkte da på billigst mulig, er vel ikke helt bra men meget billig.

han snakka om lavbudsjett :P

funka som f... på 528 til kameraten min.

veit at det er en helmanifoil til m20 motoren levert orginalt å, er litt usikker på om denne kan snues oxo men mener den å kan snues opp ned.

da får du turboen mere i framkant

Skrevet
Kanskje greit å løfte motoren inn og ut litt når du skal bygge grenrøret. Eller toppen

ja det er vel lurt om du tenkte bygge selv, men no veit jeg at mange av de rørene du får kjøpt brukt allerede er tilpasset e30 m20 motoren

en kamerat av meg snudde manifoilene opp ned og sveisa over en flens fra t3 funka det å..

Flere som gjør det. Kan gjøre det enkelt, eller bra

tenkte da på billigst mulig, er vel ikke helt bra men meget billig.

han snakka om lavbudsjett :P

funka som f... på 528 til kameraten min.

veit at det er en helmanifoil til m20 motoren levert orginalt å, er litt usikker på om denne kan snues oxo men mener den å kan snues opp ned.

da får du turboen mere i framkant

Fra 324td?

Skrevet
Kanskje greit å løfte motoren inn og ut litt når du skal bygge grenrøret. Eller toppen

ja det er vel lurt om du tenkte bygge selv, men no veit jeg at mange av de rørene du får kjøpt brukt allerede er tilpasset e30 m20 motoren

en kamerat av meg snudde manifoilene opp ned og sveisa over en flens fra t3 funka det å..

Flere som gjør det. Kan gjøre det enkelt, eller bra

tenkte da på billigst mulig, er vel ikke helt bra men meget billig.

han snakka om lavbudsjett :P

funka som f... på 528 til kameraten min.

veit at det er en helmanifoil til m20 motoren levert orginalt å, er litt usikker på om denne kan snues oxo men mener den å kan snues opp ned.

da får du turboen mere i framkant

Fra 324td?

er ikke helt sikker, hadde en slik en på e30 323i min, men trur ikke den var orginal der.

Skrevet
den fra 324td passer ikke. vertfall ikke bolt on.

sikkert noen som veit om 320 eller 323 ble levert med singelmanifoil til m20 motoren. var ikke fra td ihverfall for den jeg hadde var bolt onn.. :wink:

Skrevet

Tror ikke støpejern- manifoilen fra 324td passer uten mods, mulig det må borres nye hull...

eller tok jeg feil? http://img483.imageshack.us/img483/9365/dsc062301qu.jpg

http://img132.imageshack.us/img132/9375/dsc062313ux.jpg

EDIT:

Manifoilen over stammer ikke fra 324td, denne derimot passer etter "some dremeling":

http://e30tech.com/forum/viewtopic.php? ... 45b8c35ae2

Noen som veit hvor den første stammer fra?

Om det ble levert noen m20 med singel manifoil vil ETK gi oss svar på sikkert

Skrevet

denne kan umuli stamme fra td motoren. har selv sett at manifold fra td ikke passer på m20. jeg har sett på en 323 at d var en hel manifold, visst de kan snues på hodet så kan sikkert de brukes.

Skrevet
Tror ikke støpejern- manifoilen fra 324td passer uten mods, mulig det må borres nye hull...

eller tok jeg feil? http://img483.imageshack.us/img483/9365/dsc062301qu.jpg

http://img132.imageshack.us/img132/9375/dsc062313ux.jpg

EDIT:

Manifoilen over stammer ikke fra 324td, denne derimot passer etter "some dremeling":

http://e30tech.com/forum/viewtopic.php? ... 45b8c35ae2

Noen som veit hvor den første stammer fra?

Om det ble levert noen m20 med singel manifoil vil ETK gi oss svar på sikkert

fra hvilken motor kommer den manifoilen du hadde bilde fra??

den her -- http://img483.imageshack.us/img483/9365/dsc062301qu.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...