Dirty Skrevet September 14, 2006 Skrevet September 14, 2006 jepp. da ser det ut som en glad sjel her på forumet har en ny motor til meg men det jeg da lurer på! har ikke tenkt å godekjenne denne motoren min som er 320i. og jeg har 318is! egentlig org 318i! har ventilerte bremer og skivebremer bak klar til montering! men EU Kontroll ? er det noe de skjekker ? vis jeg har større motor en lovling. hvordan får dere med ikke godkjent motor den igjennom ? takk på forhånd
Odland318is Skrevet September 14, 2006 Skrevet September 14, 2006 Du må nok regne med at hvis kontrolløren er noenlunde oppegående, så legger han merke til at det står en sekser i, og bilen er nå reg. som en 318I? Var inne å sjekka pris på forsikring hos Gjensidige...veldig kjekt å se at det koster 6800 med delkasko på en 328I 93 med 12000 km kjørelengde, når jeg nå betaler 7116 på ISen. Men hvis bilen din er reg. i Norge i over 10 år, slipper du unna de verste avgiftene. Men regner jo med at du ikke gidder å godkjenne? Få noen svar da ang. EU-kontroll da folkens? Er ikke godt å si helt hva dem gjør...første som slår meg er at det er et big no no
Dirty Skrevet September 14, 2006 Forfatter Skrevet September 14, 2006 okay takker ... er da ikke værre en å reise på et annet verksted
Bmwfanatic Skrevet September 14, 2006 Skrevet September 14, 2006 er lenge til du skal på EU, da har du solgt den..
Arimanni Skrevet September 15, 2006 Skrevet September 15, 2006 Kjem sef ann på kor oppegående dei eigentleg er. Men dei fleste kjøyrer vel bilen igjennom og berre sjekker sånne vesentlege ting som bremser og rust.
ViBe^ Skrevet September 15, 2006 Skrevet September 15, 2006 Jeg var hos biltilsynet, og han som skulle ta kontrollen skulle justere ene lyset mitt litt. Jeg dro i panseråpneren og pansere åpnet. Da han skulle løfte opp panseret på min e30 tok han tak helt fremme å forsøkte å åpna det der en stund med makt. Så tok jeg pent og forsiktig å løftet det opp i bakkant og bikket det opp mot fronten. Sier litt hvor oppdatert de er
Gunnar Skrevet September 15, 2006 Skrevet September 15, 2006 okay takker ...er da ikke værre en å reise på et annet verksted Desverre kan det faktisk være det.. Det finnes noen regelryttere hos div. verksteder som rapporterer til Biltilsynet så fort de finner noe som ikke stemmer. Ble fortalt om et tilfelle av en annen bruker her på forumet hvor det var en bil av et annet merke som ble rapportert inn av EU-kontrolløren, hvorav eieren fikk 1 uke på seg til å vise bilen hos Biltilsynet.. så da ble det mildt sagt en travel uke for eieren.. Hvis du har ventilerte skiver foran og massive bak, så er jo dette samme som sitter på 318is og 320i originalt, så med en søknad og litt dokumentasjonsjobb bør du fint kunne få dette godkjent. Alternativet er å finne et verksted som ikke bryr seg. Spør rundt i miljøer hvor det er mye trimma/ombygde biler.. de fleste har en ordning.
Robin Skrevet September 15, 2006 Skrevet September 15, 2006 Hvis du har ventilerte skiver foran og massive bak, så er jo dette samme som sitter på 318is og 320i originalt, så med en søknad og litt dokumentasjonsjobb bør du fint kunne få dette godkjent. Nå vet jeg ikke med denne bilen men hvis den er registrert i norge etter en eller annen dato 1996 så må en jo betale avgift for hk i tilleg da, spørs om det ikke hadde verdt like greit å bare kjøpt en 320 (hvis den ikke er reg før 96 da, noe som kan hende den er) Lyst til å gå fra 4 til 6 syl selv, men får jo da samme problemet som her (import 00), men eneste løsningen jeg også ser er vel å finne et verksted som ikke bryr seg om det...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå