Gå til innhold

K-jet til L-jetronic ombygning m20b20

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har gjort liknende?.

Forskjellen i ytelse blir 4 hester ekstra og 10 nm ekstra, nok til å merke det litt mener jeg :)

Har byttet manifold, installert luftmengdemåler, intallert nytt termostathus, montert nytt ledningsnett for l-jet.

Mangler:

-installere hjerne

-installere ny pumpe uten k-jet trykkakkumulator

-spleise ihop ledningsnett fra hjerne til instrumentpanel

-masse feilsøking og finpuss på ombygningen.

Kosta meg 1500 kroner hos huggeren, pluss 550 for pumpe og nye vaacumslanger.

Skrevet

Hjernen er nå på plass og motoren har startet for første gang med l-jet :)

Litt justering igjen, så blir går som klokketilstand gjenoprettet :)

Igjen, noen som har gjort liknende?.

Skrevet

Hvorfor ikke bruke de samme pengene på å kjøpe chip, K&N filter, og Effektpotte eller noe i den duren? :?

4 hk, det er ikke noe man merker på en tung bil..

Det er noe man såvidt merker på en knallert!

Menmen.

Din bil, dine penger, og din smak, så skal vel egentlig ikke klage..

Men jeg ville brukt mitt eksempel fremfor å bruke penger på å bygge om til L-jettronic for å få bare 4 hk ekstra..

Skrevet

Man får ikke chip til noen av de så det er egentlig samma.

Og L-jetronic er ett mye mer stabilt og økonomisk sprut så sant man ikke har endel peil på K-jet.

Skrevet

Tror ikke det ville blitt bedre effekt per krone for kn filter, og effekt potte, holder med propan på chippinga, ble ikke tilgjengelig før Motronic kom på 87 modellen av 520i.

ang chipping har jeg mer tro på datasprut da det gir så mye mer muligheter når man først skal trimme motor, det blir for den andre bilen. :)

Har forresten et Ramair innsatsfilter, hadde en effektpotte, men gikk tilbake til standard da jeg innså at gromlyd helst bør ha krafta til å bakke det opp :-)

Skal nå ut og gjøre ferdig ledningsføring til bensinpumpe pluss shine opp motorrommet en smule for syns skyld.

Skrevet

Tror nok 87 modellen 320i har l-jetronic eller motronic, k-jet ser ut som er en smule sjelden og ble kun brukt på begrenset antall modeller, tror e21 323i hadde k-jet.

L-jetronic kan ikke chippes, men motronic kan chippes.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...