e28stian Skrevet September 14, 2006 Skrevet September 14, 2006 Noen som har gjort liknende?. Forskjellen i ytelse blir 4 hester ekstra og 10 nm ekstra, nok til å merke det litt mener jeg Har byttet manifold, installert luftmengdemåler, intallert nytt termostathus, montert nytt ledningsnett for l-jet. Mangler: -installere hjerne -installere ny pumpe uten k-jet trykkakkumulator -spleise ihop ledningsnett fra hjerne til instrumentpanel -masse feilsøking og finpuss på ombygningen. Kosta meg 1500 kroner hos huggeren, pluss 550 for pumpe og nye vaacumslanger.
e28stian Skrevet September 15, 2006 Forfatter Skrevet September 15, 2006 Hjernen er nå på plass og motoren har startet for første gang med l-jet Litt justering igjen, så blir går som klokketilstand gjenoprettet Igjen, noen som har gjort liknende?.
///MoePower Skrevet September 15, 2006 Skrevet September 15, 2006 Hvorfor ikke bruke de samme pengene på å kjøpe chip, K&N filter, og Effektpotte eller noe i den duren? 4 hk, det er ikke noe man merker på en tung bil.. Det er noe man såvidt merker på en knallert! Menmen. Din bil, dine penger, og din smak, så skal vel egentlig ikke klage.. Men jeg ville brukt mitt eksempel fremfor å bruke penger på å bygge om til L-jettronic for å få bare 4 hk ekstra..
propan Skrevet September 15, 2006 Skrevet September 15, 2006 Man får ikke chip til noen av de så det er egentlig samma. Og L-jetronic er ett mye mer stabilt og økonomisk sprut så sant man ikke har endel peil på K-jet.
e28stian Skrevet September 16, 2006 Forfatter Skrevet September 16, 2006 Tror ikke det ville blitt bedre effekt per krone for kn filter, og effekt potte, holder med propan på chippinga, ble ikke tilgjengelig før Motronic kom på 87 modellen av 520i. ang chipping har jeg mer tro på datasprut da det gir så mye mer muligheter når man først skal trimme motor, det blir for den andre bilen. Har forresten et Ramair innsatsfilter, hadde en effektpotte, men gikk tilbake til standard da jeg innså at gromlyd helst bør ha krafta til å bakke det opp Skal nå ut og gjøre ferdig ledningsføring til bensinpumpe pluss shine opp motorrommet en smule for syns skyld.
R.E.H Skrevet September 17, 2006 Skrevet September 17, 2006 hmm.. lurer på hva jeg har? e30 320i 87 modell.. k eller L? EDIT: kan man ikke chippe en jetronic eller hva det heter?
e28stian Skrevet September 17, 2006 Forfatter Skrevet September 17, 2006 Tror nok 87 modellen 320i har l-jetronic eller motronic, k-jet ser ut som er en smule sjelden og ble kun brukt på begrenset antall modeller, tror e21 323i hadde k-jet. L-jetronic kan ikke chippes, men motronic kan chippes.
e28stian Skrevet September 19, 2006 Forfatter Skrevet September 19, 2006 Da var bilen på veien igjen, med mer futt og jevnere gange. Godt å kjøre noe annet en toyota igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå