brusern Skrevet September 18, 2006 Skrevet September 18, 2006 Viko: du kjører opel som bremsa 338hk og i ein gnager?? Ka koster den motoren og bygge, og kor holdbart?? Den motoren kosta 70tusen ferdig bygd og ferdig mapa å bremsa 338hk i motor og bortimot 500nm Bilen den står i er ment som en lekebil/banebil og ja jeg veit den drar i feil ende men det er meninga motoren etterhvert skal inn i en RWD Den har gått ca 6-7000km og motoren har blitt brukt så og si maks heletiden og den tåler alt av juling.. kunne ha mapa den opp til mer hk men den ble stoppa der siden den da vil tåle alt av juling som den også gjør, motoren har så klart potensiale for mer hk den kjører bare på 1.09 i trykk. Litt stilig at du skriver Cosskrot og så har du bilde av 80-tallets verste bil i Avataren, og eier en rå 518i... Tenkte akkurat det samme Og Opel da, som en gang bygde motorer MED Cosworth deler til bilene sine... gbraen: jeg liker så og si ingen biler fra etter 90tallet FTE: Opel 2l 16v`en (c20xe c20let) kom med både en gm topp og en CS topp som var utvikla av cossi på forskjellige årstall.. Flowtester osv av toppen viser at den toppen som ble utvikla av gm flowa mye bedre en den som var utvikla av cossi. Så det var ikke akkurat noe pluss med den CS toppen de kom med. Sorry of topic .. back on TOPIC
gbraen Skrevet September 18, 2006 Skrevet September 18, 2006 Nå har ikke jeg så mye greie på Opel, men er motorene du nevner turbo-motorer? Trenger ikke ha så mye flow på en turbomotor da lufta presses inn istedenfor at motoren må suge selv, dette sier seg sjøl. Klart hvis du skal ta veldig mange gamp ut av den må du jo porte.
brusern Skrevet September 18, 2006 Skrevet September 18, 2006 Nå har ikke jeg så mye greie på Opel, men er motorene du nevner turbo-motorer? Trenger ikke ha så mye flow på en turbomotor da lufta presses inn istedenfor at motoren må suge selv, dette sier seg sjøl. Klart hvis du skal ta veldig mange gamp ut av den må du jo porte. turbo motor og ikke.. Toppen min er porta for og for alt arbeidet med den ble det ca 10k og det sier seg selv turbo eller ikke turbo så har flow mye og si.
gbraen Skrevet September 18, 2006 Skrevet September 18, 2006 Ja hvis du skal ha mye hk. Jeg har ikke portet min, tror ikke det har så mye å si med moderat uttak av effekt. Men har hørt at GM motorene som Cosworth har hatt med å gjøre var mye bedre portet enn Fords Cosworth-motorer. Samme med Mercedes 2,3-16v.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå