Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

No var vel det spørsmålet jeg svarte på, om det er muligheter å få godkjent M106 motoren i en 88 mod 520. Altså ikke E28, men en E34.

Og det skulle vel vær flere typer E34 med 252hk eller mer å gå etter.

Klart det er noe papirarbeid, men tror ikke det er en umulig oppgave.

• 1 month later...
  • Svar 140
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
heftig bil! :D du har vel ikke tilfeldigvis en ekstra m-tech front til salgs?? trenger en sårt til min 545!

Takker for det. :) Nei, har dessverre ikke en ekstra M535 front.

Tøft prosjekt du og har på gang. 8)

Skrevet

Er vel på tide å oppdatere tråden litt.

Fikk jobbet en del med bilen i vinterferien, ellers har det ikke blitt gjort noe.

Planen er å få bilen på veien i løpet av påskeferien.

De oransje blinklysene bake skal jeg bytte ut med hvite.

p3100336qt7.jpg

p3100341wx7.jpg

p3100377kh0.jpg

p3100382sh1.jpg

p3100360sg1.jpg

Skrevet

Det som står igjen er rør til og fra intercooler, feste frontfanger, feste batteriholder, el. motorer i dører, diverse lys, frontrute, wire til panser, justering av alle dører, stabb stag bake og sikkert en hel del småting jeg ikke kom på i farten.

p3100366ks6.jpg

p3100372tq9.jpg

p3100373mt5.jpg

p3100376bv4.jpg

Skrevet
hei! ser bra ut ditte. :)

komt noke lenger med godkjenning eller?

1 mai det e bmw treff i ålesund?

Står litt fast ang. godkjenning av bilen. Klarer ikke helt å dokumentere at karosseriet tåler effekten. M5 karosseriet har annet delnummer enn 535 karosseriet. Men har i mellomtiden fått klarsignal fra Statens vegvesen til å bygge om dama sin E34 520 til 3.8 M5.

Er ikke helt sikker på når BMW-treffet er,men jeg stiller garantert! :D

Skrevet
Hvor mye skal du ta ut av motoren?

Akkurat det samme som du har i første omgang! :D

Blir nok datasprut og div. andre ting senere med tiden. 0.9 er vel det meste en kan få ut av bilen nå som den bare har chip.

Hvor mye har du planer om å hente ut da? :)

Skrevet
hei! ser bra ut ditte. :)

komt noke lenger med godkjenning eller?

1 mai det e bmw treff i ålesund?

Står litt fast ang. godkjenning av bilen. Klarer ikke helt å dokumentere at karosseriet tåler effekten. M5 karosseriet har annet delnummer enn 535 karosseriet. Men har i mellomtiden fått klarsignal fra Statens vegvesen til å bygge om dama sin E34 520 til 3.8 M5.

Er ikke helt sikker på når BMW-treffet er,men jeg stiller garantert! :D

Må du en tur til Tyskland da kansje?

eg har ikkje tatt kontakt med tilsyne enda, men regnar med det blir litt lettare for meg sidan bilen allereie er godkjent som "b9" med 245hk.

Er det tilsyne i ålesund du snakka me da eller?

Skrevet

Skal prøve litt til før det eventuellt blir Tyskland. Eneste jeg må prøve å dokumentere for å få den godkjent er at karosseriet tåler effekten. Mener på at Alpina B10 har orginalt E28 karosseri, så må vel kansje sende en mail til Alpina å håpe på at de kan dokumentere at karosseriene er like.

Er vel også flere som har fått godkjent M5 motor i E28, så det burde vel gå.

Jeg sendte søknaden til Ålesund, og så ble den videresendt til Trondheim.

Skrevet
Hvor mye skal du ta ut av motoren?

Akkurat det samme som du har i første omgang! :D

Blir nok datasprut og div. andre ting senere med tiden. 0.9 er vel det meste en kan få ut av bilen nå som den bare har chip.

Hvor mye har du planer om å hente ut da? :)

Jeg kommer nok til å holde meg på dette nivået ei stund. I hvertfall til bilen er helt ferdig. Mulig jeg investerer i en progressiv bensintrykksregulator etter hvert slik at jeg kan skru opp trykket til 1.1 bar. Dette vil da tilsvare 400hk / 680 nm omtrent..

Skrevet

Ja selvfølgelig.. Glemte det :) Må sette trykk på øvre kammeret i wastegaten for å kunne holde den lukket ved det trykket, men dysene trenger man nødvendigvis ikke bytte, selv om det er anbefalt. Har man en god air/fuel ratio måler så er det jo bare å passe på :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...