Christian_ Skrevet Januar 12, 2007 Forfatter Skrevet Januar 12, 2007 No var vel det spørsmålet jeg svarte på, om det er muligheter å få godkjent M106 motoren i en 88 mod 520. Altså ikke E28, men en E34. Og det skulle vel vær flere typer E34 med 252hk eller mer å gå etter. Klart det er noe papirarbeid, men tror ikke det er en umulig oppgave.
knooot Skrevet Mars 8, 2007 Skrevet Mars 8, 2007 heftig bil! du har vel ikke tilfeldigvis en ekstra m-tech front til salgs?? trenger en sårt til min 545!
Christian_ Skrevet Mars 11, 2007 Forfatter Skrevet Mars 11, 2007 heftig bil! du har vel ikke tilfeldigvis en ekstra m-tech front til salgs?? trenger en sårt til min 545! Takker for det. Nei, har dessverre ikke en ekstra M535 front. Tøft prosjekt du og har på gang.
Christian_ Skrevet Mars 11, 2007 Forfatter Skrevet Mars 11, 2007 Er vel på tide å oppdatere tråden litt. Fikk jobbet en del med bilen i vinterferien, ellers har det ikke blitt gjort noe. Planen er å få bilen på veien i løpet av påskeferien. De oransje blinklysene bake skal jeg bytte ut med hvite.
David Skrevet Mars 11, 2007 Skrevet Mars 11, 2007 hei! ser bra ut ditte. komt noke lenger med godkjenning eller? 1 mai det e bmw treff i ålesund?
Christian_ Skrevet Mars 11, 2007 Forfatter Skrevet Mars 11, 2007 Det som står igjen er rør til og fra intercooler, feste frontfanger, feste batteriholder, el. motorer i dører, diverse lys, frontrute, wire til panser, justering av alle dører, stabb stag bake og sikkert en hel del småting jeg ikke kom på i farten.
Christian_ Skrevet Mars 11, 2007 Forfatter Skrevet Mars 11, 2007 hei! ser bra ut ditte. komt noke lenger med godkjenning eller? 1 mai det e bmw treff i ålesund? Står litt fast ang. godkjenning av bilen. Klarer ikke helt å dokumentere at karosseriet tåler effekten. M5 karosseriet har annet delnummer enn 535 karosseriet. Men har i mellomtiden fått klarsignal fra Statens vegvesen til å bygge om dama sin E34 520 til 3.8 M5. Er ikke helt sikker på når BMW-treffet er,men jeg stiller garantert!
Christian_ Skrevet Mars 11, 2007 Forfatter Skrevet Mars 11, 2007 Hvor mye skal du ta ut av motoren? Akkurat det samme som du har i første omgang! Blir nok datasprut og div. andre ting senere med tiden. 0.9 er vel det meste en kan få ut av bilen nå som den bare har chip. Hvor mye har du planer om å hente ut da?
David Skrevet Mars 11, 2007 Skrevet Mars 11, 2007 hei! ser bra ut ditte. komt noke lenger med godkjenning eller? 1 mai det e bmw treff i ålesund? Står litt fast ang. godkjenning av bilen. Klarer ikke helt å dokumentere at karosseriet tåler effekten. M5 karosseriet har annet delnummer enn 535 karosseriet. Men har i mellomtiden fått klarsignal fra Statens vegvesen til å bygge om dama sin E34 520 til 3.8 M5. Er ikke helt sikker på når BMW-treffet er,men jeg stiller garantert! Må du en tur til Tyskland da kansje? eg har ikkje tatt kontakt med tilsyne enda, men regnar med det blir litt lettare for meg sidan bilen allereie er godkjent som "b9" med 245hk. Er det tilsyne i ålesund du snakka me da eller?
Christian_ Skrevet Mars 11, 2007 Forfatter Skrevet Mars 11, 2007 Skal prøve litt til før det eventuellt blir Tyskland. Eneste jeg må prøve å dokumentere for å få den godkjent er at karosseriet tåler effekten. Mener på at Alpina B10 har orginalt E28 karosseri, så må vel kansje sende en mail til Alpina å håpe på at de kan dokumentere at karosseriene er like. Er vel også flere som har fått godkjent M5 motor i E28, så det burde vel gå. Jeg sendte søknaden til Ålesund, og så ble den videresendt til Trondheim.
knooot Skrevet Mars 11, 2007 Skrevet Mars 11, 2007 min er godkjendt, å det er en opprinnelig 518. men hvordan det er gjort aner jeg ikke!!
Lien Skrevet Mars 11, 2007 Skrevet Mars 11, 2007 Hvor mye skal du ta ut av motoren? Akkurat det samme som du har i første omgang! Blir nok datasprut og div. andre ting senere med tiden. 0.9 er vel det meste en kan få ut av bilen nå som den bare har chip. Hvor mye har du planer om å hente ut da? Jeg kommer nok til å holde meg på dette nivået ei stund. I hvertfall til bilen er helt ferdig. Mulig jeg investerer i en progressiv bensintrykksregulator etter hvert slik at jeg kan skru opp trykket til 1.1 bar. Dette vil da tilsvare 400hk / 680 nm omtrent..
Christian_ Skrevet Mars 11, 2007 Forfatter Skrevet Mars 11, 2007 Er det bare progressiv bensintrykksregulator en trenger for å kunne lade 1.1 bar da? Må vel modifisere wastgaten og ha større dyser også? 680Nm burde holde!
Lien Skrevet Mars 11, 2007 Skrevet Mars 11, 2007 Ja selvfølgelig.. Glemte det Må sette trykk på øvre kammeret i wastegaten for å kunne holde den lukket ved det trykket, men dysene trenger man nødvendigvis ikke bytte, selv om det er anbefalt. Har man en god air/fuel ratio måler så er det jo bare å passe på
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå