Gå til innhold

Spleiselag på fartsbøter

Chriso
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 49
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

er bra dette hehe er jo bare stå over en burger i mnd det så er du forsikra mot fartsbøter, jeg mista førerkorte i 3mnd på tur til sykehuset når min første datter ble unfanget. på tur ned okstabakken i 148kmt i 80sona hadde nødblinklys på men i farta hadde jeg ikke ringt inn til politi, hadde anet og tenke på da. var på jobb og ble oppringt av min onkel som hadde kjørt samboer ned til sykehuset med en fødsel som var 2mnd for tidlig heldigvis klarte de stoppe fødselen den gangen, selv om jeg fikk nedsatt pga formiddlende omstendigheter og 8lapper i bot, hadde det vært godt å vært forsikra da.. trenger jo ikke være pga at man er glad i og tråkke på gassen. var bra jeg kjørte toyota tercel stv den gangen for den ville ikke gå fortere :P:shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er faktisk et helt nydelig tiltak. Hele poenget med forsikring er jo at fellesskapet betaler litt for at enkeltpersoner skal slippe å betale mye. Bra! Når fartsbøtene er blitt så urimelig høye at selv små overtredelser fører til store økonomiske tap synes jeg slik forsikring er helt på sin plass.

Men, det jeg lurer på er... hvorfor velge skittau.no til 89,- pr mnd (1068,- i året) istedenfor fartsbot.no for 649,- i året? Er det noen forskjell i vilkår her som jeg ikke har fått med meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ringte å prata med supporten til skittau.no , fordi jeg lurte på følgende:

Hvis jeg blir stoppa i laserkontroll, og kjører såppass fort at jeg får kr 6000,- i bot for fartsoverskredelse, men jeg får også forelegg på f.eks tonede ruter på kr 2000,- Slik at jeg får en bot på tilsammen kr 8000,-

Hvordan blir det med boten da? Jeg regner med at dere betaler boten for fartsoverskredelse (6000,-), men jeg betaler sjøl for det andre forelegget på kr 2000,- ?

Fikk til svar at skittau.no dekker fartsoverskredelse , men ingen andre forelegg, som f.eks i dette tilfelle ulovlig tonede ruter :) Dette var jo et bra svar, så jeg er registrert :wink:

SkittAu.no dekker forresten heller ikke fotoboks-bøter , eller bøter du får når du samtidig mister lappen, for de som ikke viste det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan blir det med boten da? Jeg regner med at dere betaler boten for fartsoverskredelse (6000,-), men jeg betaler sjøl for det andre forelegget på kr 2000,- ?

Fikk til svar at skittau.no dekker fartsoverskredelse , men ingen andre forelegg, som f.eks i dette tilfelle ulovlig tonede ruter :) Dette var jo et bra svar, så jeg er registrert :wink:

Dette høres meget bra ut, i motsetning til fartsbot.no som har følgende klausul:

"Bryter du andre trafikkregler samtidig, dekker fartsbot.no ikke fartsboten."

Så spørs det om f.eks. tonede ruter er brudd på "andre trafikkregler"... :roll:

En ting jeg synes trekker opp med skittau.no er at man betaler månedlig, slik at om selskapet skulle gå konkurs (som Bisso) taper man ikke så mye penger. Jeg likte også denne artikkelen http://www.t-a.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20060824/NYHETER02/108240061. At de både har en grei startkapital og relativt mange medlemmer er positivt.

Men igjen, er det noen som har erfaringer med disse selskapene? Hva er best, fartsbot.no til 649,- i året eller skittau.no til 1068,- i året?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er gammelt nytt, disse selskapene har eksistert i over ett år nå og iallefall to av disse har gått "konkurs" og kundene/medlemene har tapt alt som er betalt inn, i tillegg har dem som har fått bøtene fått purringsgebyr forbi boten ikke er blitt betalt... Tror det er mange som ser dette som lett-tjente penger, i begynnelsen strømmer pengene inn på konto ifra folk som vil forsikre seg mot fartsbøter, og etter en stund når medlemene begynner å sende inn bøter som skal betales, slår de seg konkurs.!! Husk at det er du som er ansvarlig for at boten blir betalt. Nytter lite å skylde på at ett eller annet "firma" som skulle ha betalt boten din.!!!

edit: skriveleif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...