Gå til innhold

Uenighet angående m20b25 ventiljustering


TCCW
 Share

Anbefalte innlegg

Har spurt litt forskjellige folk, og fått forskjellige svar fra ca. alle. Noen som kan tipse om hva som funker best?

Motoren : m20b25

Propan på forumet : 0,20 innsug (løs) og 0,25 eksos (tight)

GS Bildeler : 0,25 på alle (kald motor)

Bavaria : 0,30 på alle (kald motor)

En kompis : 0,20 på alle (kald motor) og 0,25 på alle (varm motor)

Hva bør jeg justere til? Erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har spurt litt forskjellige folk, og fått forskjellige svar fra ca. alle. Noen som kan tipse om hva som funker best?

Motoren : m20b25

Propan på forumet : 0,20 innsug (løs) og 0,25 eksos (tight)

Stemmer det. Jeg justerte nettopp etter disse tallene, men det ble ikke heeelt 100% Men tror mer det er at jeg ikke turte å tighte for mye. Jeg justerte heller ikke etter tenningsrekkefølgen, har det noe å si egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge autodata skal ventilklaringene være 0,25mm på alle ventiler, ved kald motor.

Når dere skriver "tight" og "løs", mener dere da trykket mot bladsøker, mellom kamakselen og vippearmen, eller hva?

jepp,det er nok det de mener, folk måler ulikt.. selvsagt er det fornuftig å ta forbehold om motor er kald eller varm, vis det skal være så ekstremt nøyaktig kan man sikkert bruke måleur også, da slipper man verfall "løs","tight" problematikken :D

kan kansje være smart å stille de på kald motor og litt løse 1.gang, kjør god og varm, der etter juster de optimalt slik DU vil ha de med varm motor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid bedre å justere på kald motor.

Det er varmt og holde på når den er varm for å si det sånn,og hvis ikke man er kjapp vil ikke de siste løfterene bli stillt på varm motor,da får man en case med juksing og brente ventiler etterhvert.

Men på helt ny motor med alt nytt justerer man alltid litt løst først og etterstrammer etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid bedre å justere på kald motor.

Det er varmt og holde på når den er varm for å si det sånn,og hvis ikke man er kjapp vil ikke de siste løfterene bli stillt på varm motor,da får man en case med juksing og brente ventiler etterhvert.

Men på helt ny motor med alt nytt justerer man alltid litt løst først og etterstrammer etterpå.

ja du har rett i at det er varmt :D ... eg stiller vertfall mine løst før første oppstart, så får de finjusteres etter litt kjøring sammen med trekking av arp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...