Kjetil 323i E36 Skrevet September 15, 2006 Skrevet September 15, 2006 Sliter med at bremseskjoldet tar i bremseskiva når jeg svinger hardt til venstre. Grunnen er at "vingene" på del nummer 19 (se bilde) presser skjoldet inn mot skiva når det er bevegelse sidelengs på bærebroen. Mitt spørsmål er da om det går å rotere denne delen 90 grader? Må jeg ha forstillingskontroll såfremt det går? (Nå står vingene "på tvers" av bilen, mens på andre siden står de langsetter (som er "riktig").)
Ballder Skrevet September 15, 2006 Skrevet September 15, 2006 Den tror jeg neppe du klarer og vri rundt. Er pressa på den, og prøve og få den ut for så og presse på plass slik den skal tror jeg nok ikke går uten at den ryker. Ny del 17 koster vel rundt 350-400 kroner i såfall. Men jøss. Skulle det mot all forventnig la seg gjøre og vri den rundt, så skal det ikke justere noe som helst på oppsettet som er der fra før.
Kjetil 323i E36 Skrevet September 15, 2006 Forfatter Skrevet September 15, 2006 "Det va nå som svarte"... Da får jeg vel kjøpe ny da. Er nok bare et par millimeter om å gjøre, da lyden ikke var der før jeg skifta skiver. Skivene var dog ganske slitt så det er nok grunnen.
Ballder Skrevet September 15, 2006 Skrevet September 15, 2006 Går'e ikke ann og bøye litt pent på det skjoldet i stedet da..
Kjetil 323i E36 Skrevet September 15, 2006 Forfatter Skrevet September 15, 2006 Da må jeg eventuelt bøye det oppover såfremt det går. Slik som det er nå klarer jeg såvidt å rikke det frem og tilbake mellom denne vingen på leddet og bremseskiva.
Lien Skrevet September 15, 2006 Skrevet September 15, 2006 Hvis den har vridd seg så tyder det jo på at den er slitt så da kan du jo liksågodt bytte.
Kjetil 323i E36 Skrevet September 15, 2006 Forfatter Skrevet September 15, 2006 Vet ikke om den er vridd eller satt på den veien, men det blir nok en ny en. Kan ikke kjøre med noe "skavanker" på bilen vettu
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå