Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Holder på med ett nytt prosjekt igjen.

Hadde tidligere 325t, 332t og en Mitsubishi eclipse 97.

Men nå blir det Bmw E30 med en 3.8l m5 motor.

Den er 325i m-tech 1987 modell 2 dørs.

Den har brede runde skjermbreddere, så det er plass til brede dekk.

i87437375_36026_5.jpg

Har planer om å lakkere den Blå perlemor, mørke lykter og mørke ruter.

Felger har jeg ikke bestemt meg for enda.

Nå så står motoren på motorbokk og skal skiftes alle lagre og pakninger, skal se ny ut etterpå.

Bruker samme gearkasse som tidligere, getrag 5 trinns manuell m delbart cluthus. Overhalingen av motoren skal kjæresten min ta seg av selv, siden det er hun som kommer til å bruke bilen mest, jeg kommer til å bruke den på bane å svi gummi.:)

Bilen er for øyeblikket demontert unntak av el anlegg, understell og ruter. Har rust på høyre gulv foran som må skiftes ut. Kommer til å bruke orginalinteriøret som er m-tech, prøver å finne M3 skinn, men det vil bli vanskelig.

i87283057_18143_5.jpg

Venstre framskjerm må repareres en del, pga glassfiber. Hadde en stygg front mot front med lastebil for 2 år siden og den har aldri vært bra siden.

i87465925_98216_5.jpg

• Svar 247
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

fin bil, er det glassfiber skjermer bak også? lurer da på hvordan det ser ut inni skjermen med tanke på org skjermer:) er selv litt usikker på hva jeg skal fylle mellomrommet med.

Skrevet

Det er BMW team lubeck i østerike som har bygd den. ser ut som om skjermene bak er valset ut, for de går fint kant i kant med glassfiberskjermen. de er så brede bak, at jeg må finne på noe med lyktene. blir vanskelig og flytte festene ut mot siden, tror det enkleste blir å skjøte lyktene, men hvor pent det blir er noe annet.

:)

dette er min forrige bil

i83355338_2742_5.jpg

Denne er til salgs.

Skrevet

Skal bestille litt deler fra koed neste uke.

Sotede linselykter forran, med tuv papirer

sotede baklykter, med tuv papirer

hvite blinkers i front m tuv papir

hvite sideblinkers m tuv papir

sort bakplate mellom lyktene, 88 look.

bagasjeromsmatte med m-logo

matte sett inne med m-logo

gearkule m lys+skinn, m-logo

motorromslister mellom skjerm og karosseri

nye nyrer og grill til begge sider.

stabillisator ledd bak og forran

bærekule ved fjærbein

bærekuler ved forbro

har fått tak i nye rådelager, veivlager topp og bunnpakningssett

nye bremseklosser er montert, samt nye wire til håndbrekk og bremsesko til håndbrekk.

nytt 40/40 apex fjærer og dempere, m tuv papir.

vurderer 60/60, men får se hvor lav den blir når alt er montert på.

Bilen har elektriske speil og vindu, vil prøve å få tak i elektrisk soltak.

kjøpte nettop en e30 delebil for 1000,-

plukket av alt. eier beholt karosseriet. skal bruke dashbor, konsoll, hanskerom, div deksler+++

prøve å legge ut flere bilder etterhvert.

Skrevet

Da er motoren demontert, veiv, råder og stempler er tatt ut, veldig lite slitasje i forhold til hva motoren er brukt til, ikke noe slitekant, ikke spor i lagrene, man ser faktisk orginal honings sporene. Skiftes det regelmessig olje, oljefilter og kjører rolig til motoren har god temp, så tåler de det meste.

Skal stime delene og male blokka med sort hammerlakk, resten blir sølvgrå og svart. toppdekslet vil bli lakkert i samme farge som bilen.

Skal prøve å fiske opp alt som er av deksler som orginalt tilhører motoren for å få en bra finish i motor rommet.

:D

Skrevet
Digge biler med SVÆÆÆÆÆÆR radiator i fronten!!! Ser så j**** gromt ut!!!

Er nok en Intercooler det der :wink:

Men ja, det ser tøft ut, men det burde ha blitt litt mer dekket til :)

Ellers så denna drit rå ut!

Lykke til videre!

Skrevet

vet det, men det var slik den var før.

har fått laget flenser til m30 motoren, dobbelt opp, 2 flenser til t3, og to flenser til t4, så jeg vil ikke se bort ifra at det nok en gang blir turbo, denne gangen bi-turbo. men dette er planer til neste vinter.

:)

Skrevet

Da er motoren ferdig satt sammen. bare å vente til den skal ned i karosseriet, for å kunne stremme siste trinn på boltene.

skal slepe bilen til en garage jeg har lånt, for å begynne med resten av demonteringen, og pussingen.

er blitt litt usikker på lakken, hva synes dere, skal den bli blå metallik/perlemor, eller orginalfargen, diamantsvart metallik.

Skrevet

sitter på jobb jeg vøtt, og får ikke sett et eneste bilde pga den j#### filtreringa på intranettet.. :x

men ut fra det jeg har lest så virker det som et kuuult prosjekt 8)

lykke til!!!

Skrevet

takk for det, fint prosjekt du å.

Da har jeg fått nye gummi til stabstaget forran, nye nyrer, m-logo matter, olje og bensinfilter.

kappet ut mye rust i dag, og pusset litt understell, kjæresten har også hjulpet til med pussing av understell og hatt på rød og sort hammerlakk.

Takk Bente:)

skal prøve å legge ut bilder senere i kveld.

gleder meg til brembo bremsene kommer:)

Er ferdig med søknaden til biltilsynet om godkjent ommbygging.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...