Harald e30R Skrevet Desember 29, 2006 Skrevet Desember 29, 2006 hehe.. må si jeg hadde sansen for bilen din asså. fader jeg skal jo ha nye bremser på min 325 når den nye motoren min kommer. Forsto jeg riktig hvis hele settet med bremser forran og bak kom på 11? eller er jeg hel på feil spor nå.
Bmw345tic Skrevet Desember 29, 2006 Forfatter Skrevet Desember 29, 2006 Hele bremsesettet koster totalt 9k(ink toll og moms). elefantjekken er fra biltema, koster 800kr
Thomaz Skrevet Desember 29, 2006 Skrevet Desember 29, 2006 Da har jeg innvestert i:Defa komplett alarm 821x. xxx sportsratt. 220,- shortshift. 305,- Bmw OBC med ledningsnett. 1200,- Cruice kontroll. 1130,- Xenon ombyggings kit. 936,- M-tech pedaler. 175,- alpina alu plate 250,- støtdemper oppheng bak 150,- blir også defa warm up. Hvor har du kjøpt det rattet?? Grei pris og kjempe kult
Harald e30R Skrevet Desember 29, 2006 Skrevet Desember 29, 2006 Hele bremsesettet koster totalt 9k(ink toll og moms).elefantjekken er fra biltema, koster 800kr OKai, ikke uventet så hadde jeg sett feil
Bmw345tic Skrevet Desember 29, 2006 Forfatter Skrevet Desember 29, 2006 Fikk apparatet i dag, samt flaske. fikk sveiset litt i gulvet på passasjersiden. skal bli godt med en helt rustfri bil:) men det er mye igjenn.
sfh Skrevet Desember 29, 2006 Skrevet Desember 29, 2006 må ikke bli utålmodig og dermed fristet til å sveise mye på et sted..punkte mest mulig over alt er tingen sett flere som sier de har sveisa inn plater..å det er så steike bra..men fy å fy å fy....nesten heilsveisa å plata er sånn i spenn at sveisene nesten smeller opp...hehe... tips til deg; kjøp feks jotun jotomastic, evnt wintergrade, to-komponent epoxy grunning som er dønn tett og kan legges meget tykt om ønsket. jeg slipte ned hele dørken, rettere sagt helt fra frontruta og helt bak til hatthylla, rent for lakk/grunning og smurte på epoxy er toppers greier til å bruke under bilen også,blir hard/sterk som fjell brukes den rett. tror det kalles `skips-maling` her lokalt hehe...... ellers helt topp prosjekt. og den dagen du skal bytte bremser så pm meg, om jeg ikke allerede har bestilt sjøl
Bmw345tic Skrevet Desember 29, 2006 Forfatter Skrevet Desember 29, 2006 hehe, det skal jeg, tøffe bremser. Jeg punktet rundt først og helsveiset etterpå, deretter hadde jeg på grunning, har planer om å ha på "ett eller annet" over, kansje epoxy er tingen ja:)
sfh Skrevet Desember 29, 2006 Skrevet Desember 29, 2006 om du kjenner noen, som kan gi deg en oki pris, på et karrosseri/lakk-verksted så kan du få syregrunning eller epoxygrunning der også..men den er dyr..men da seff meget bra. litt tynnere enn jotun da den seff er beregnet for bil. men liker jotomasticen så jeg får legge tykt lag..eller flere..brukte noen liter i dørken for å si det slik..hehe.. punkte først er greit, bare du gjør det nok.. jeg punkter rundt om til det er max ca.1~2cm mellom punkta og heilsveiser mellom punkta etterpå. heilsveise mer enn 1 eller 2 cm på en side av plata har jeg aldri gjort. bør i grunnen sveise kaldt på karrosseri, la det kjøle seg av litt, evnt sveise litt rundt omkring. bør ikke bruke boks-spray-grunning om du planlegger å bruke epoxy..da kan du like greit vaske det vekk med tynner før du brukre epoxy eller syre. vanlig boks-spray grunning beskytter ikke noe mot rust og lager bare plager senere om man skal bruke lakk/grunning med tynner i.. men er bare slik jeg gjør det..sikkert noen som mener annet hehe..
Bmw345tic Skrevet Desember 29, 2006 Forfatter Skrevet Desember 29, 2006 må innrømme at sveising ikke er mitt sterkeste felt, alt jeg kan er for det meste selvlært. men har sett folk sveise og plukket opp noen tips og triks, har sveiset noen år nå, og det blir stadig bedre. godt med et skikkelig apparatur. skal pusses innvendig ja, og lakkes til slutt, bilen skal da være helt renset, og lakkereren får ta over. gleder meg til monteringen jeg, masse nye deler som passer rett på:)
Bmw345tic Skrevet Desember 29, 2006 Forfatter Skrevet Desember 29, 2006 da har jeg bestilt nyttårsgaven min
sfh Skrevet Desember 29, 2006 Skrevet Desember 29, 2006 hehe...blir bare bedre å bedre... eller blir det verre å verre...hm...
Bmw345tic Skrevet Desember 30, 2006 Forfatter Skrevet Desember 30, 2006 Da har jeg også bestilt: -Frontrute, pga det var så mye steinsprut, og at ruta begynte å bli hvit i kantene -justerstang til håndbrekket bak, og feste til wiren bak, så da er alt av bremser bak nytt(untatt caliperne)
Bmw345tic Skrevet Desember 30, 2006 Forfatter Skrevet Desember 30, 2006 fikk sveiset ferdig all rust på høyre siden, det som gjennstår nå er der gasspedalen sitter, gulvet helt til høyre, og litt i hjulbrønn bak. derretter skal div festebraketter lages til motorrom, slik at til kan festes(kjølevesketank, luftfilterboks, servo oljebeholder, xenonboksene, vifta, radiatoren)
Bmw345tic Skrevet Januar 7, 2007 Forfatter Skrevet Januar 7, 2007 da er det mye nytt:) har kjøpt en electromotive tec 2.2 med tilbehør. kjøpt en bmw e30 320 1986 mod til bruks bil. har da kjøpt et m3 glassfiberkitt til denne. den er i bra teknisk stand, kostet meg 15000. var med tsw venom felfer 17". har montert nye sota linselys, bad look liste forran, sorte lykter bak, m-tech stoler. Mens den andre bmwèn har ikke fått noe oppmerksomhet denne uken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå