Sunspec Skrevet September 16, 2006 Skrevet September 16, 2006 Hei, Har gjort om topic litt! Jeg har planer om å bygge om 520 min til en 528 turbo. Jeg skal ha ca 400hk. Jeg lurer bare på om understellet tåler det? evnt hva må jeg forsterke? Trodde bærebroene bak hadde lik dim, men ser at dem har forskjellig dele nr. Det samme gjelder traversen bak. Bilen er en E34 91 mod.
Gunnar Skrevet September 17, 2006 Skrevet September 17, 2006 Jeg kjører med 3.5-liter på 210-220hk og 320Nm på 520-understell (129hk/175Nm orig.), uten problemer så langt. Men det virker som enten diffen eller en drivknute eller noe har litt trøbbel etterhvert under hardt pådrag i lavt gir. Selve understellskomponentene har jeg derimot ikke hatt noe trøbbel med. De skal jo tåle den samme vekta, men det er klart akkurat under knallhardt pådrag blir det jo noe annet med mye gamp og dreiemoment. Må innrømme at jeg også trodde at bærebroene var de samme på alle modeller.. men skal ha en full ETK-gjennomgang så fort jeg får tid.
esben86 Skrevet September 17, 2006 Skrevet September 17, 2006 jeg vet at undersellet er forsjellig fra bil til bil 518 og 520 mener jeg at det er det samme mens 525 og 535 har samme og så videre. har en kompis som har en 520 og kontra min 525 så har jeg mye kraftigere understell på min. men tror nok at vis du skal kjøre med så mye effekt så bør du nok bygge om bakstillingen til M5. da vet du at de holder. Vs motor kjørte jo med det orginale undertellet med 1029hk girkassa tok fort kvelden men mener at bakakslingen tålte julinga den fikk
Sunspec Skrevet September 17, 2006 Forfatter Skrevet September 17, 2006 hmm.. Jeg skal bytte alt av drivverk. Girkasse, bakaksel, diff og kardangakslene. Men som sagt så lurer jeg på om traversen og bærebroene bak holder Hvis ikke, blir det vel M5 understell da..
Gunnar Skrevet September 17, 2006 Skrevet September 17, 2006 Det er faktisk forskjellige bærearmer og traverser på både 520i, 535i og M5 (3.6/3.8 er like). 535i har den samme forsterkningen (eller hva det nå er) på traversen som M5, men ikke samme delenummer der heller..
Sunspec Skrevet September 17, 2006 Forfatter Skrevet September 17, 2006 Hmm... kan jeg sveise på noe slik at det blir like sterkt, eller må jeg kjøpe nytt?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå