mAZE Skrevet September 16, 2006 Skrevet September 16, 2006 Jonte og jeg handlet grenrør sammen og i dag skulle jeg montere det tenkte jeg. Men ble veldig i tvil nå gitt. Så... Grenrøret er 2,8cm ut fra manifold og 2 toms rør resten. Bilen har nå 2,8cm ut fra manifolk og 2,5 toms rør resten. Skjønner at dette grenrøret egentlig ikke passer på bilen min ettersom det er 0,5tommer mindre. Men, lurte da på om jeg kan bruke det uansett, ettersom grenrøret passer inn på motor, og bare kappe det av og bruke mitt 2,5toms rør som sitter på bilen istedenfor. Eller skal det være grovere rør ut fra manifold på det nye grenrøret (da altså grovere enn 2,8cm som da er likt som det jeg har nå) Greit å vite dette før jeg begynner å kappe av grenrøret og sveise og drive.
esben86 Skrevet September 17, 2006 Skrevet September 17, 2006 tror ikke dette skal ha nå betydning så lenge du ikke skal hente ut en masse hester ut av motor
Ole-Magne Skrevet September 17, 2006 Skrevet September 17, 2006 tror ikke dette skal ha nå betydning så lenge du ikke skal hente ut en masse hester ut av motor 300hk - 375Nm (++ etter IC montering) synes dette er masse hester jeg da..
wanvik Skrevet September 17, 2006 Skrevet September 17, 2006 Hvor mye forskjell er det på indre diameter på det nye og gamle? Du skal ikke gå opp veldig mye der før det får (fatale?) følger, men på en trimmet motor vil det ofte være en liten fordel å øke dim'en littegrann. Blir det for stort mister du mye på bunn og mellomregisteret.. Kan bli veldig bra helt på topp, men seriøst, hvor ofte bruker en området helt på topp kontra bunn og mellomregister? Dersom det nye grenrøret ditt er litt større (1mm kan være nok for å si det sånn, 5mm vil ofte være for mye ihvertfall), ville jeg beholdt det, og sveisa om etter grenrøret. PS: Dersom du har 2.5" skal du vel strengt tatt ikke klare 300hk såvidt jeg vet.
mAZE Skrevet September 17, 2006 Forfatter Skrevet September 17, 2006 Hvor mye forskjell er det på indre diameter på det nye og gamle?Du skal ikke gå opp veldig mye der før det får (fatale?) følger, men på en trimmet motor vil det ofte være en liten fordel å øke dim'en littegrann. Blir det for stort mister du mye på bunn og mellomregisteret.. Kan bli veldig bra helt på topp, men seriøst, hvor ofte bruker en området helt på topp kontra bunn og mellomregister? Dersom det nye grenrøret ditt er litt større (1mm kan være nok for å si det sånn, 5mm vil ofte være for mye ihvertfall), ville jeg beholdt det, og sveisa om etter grenrøret. PS: Dersom du har 2.5" skal du vel strengt tatt ikke klare 300hk såvidt jeg vet. Så lenge det er 2x2,5" som går nok det greit. Og har 340hk. Grenrøret og det som sitter på motor har akkurat samme dim. Så da passer dette da? Bare sveise om etter grenrøret ja. Blir ikke noe før til helga igjen nå så.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå