Gå til innhold

lekkasje i en E36..


Lenden
 Share

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg og en holder på å hive inn et anlegg i bilen, en 96-modell BMW 318i.. Etterhvert som jeg begynte å trekke kabler og slikt, la vi merke til at det var vått under teppet der benplassen til baksetet er. Fant aldri helt ut hvor det kom fra, så jeg bare fortsatte trekkinga. Jeg hadde lydisolert bagasjerommet for ca. en måned siden, og plutselig nå la jeg merke til at det var vått i bagasjerommet og Det er akkurat som en liten dam nedi bagasjerommet der vi har tatt ut reservehjulet. Har takluke så det kan vær der problemet ligger.

Noen som har opplevd lignende?

Mvh

Lenden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har samme problem bare at det gjelder dørken i førersetet, tror det er taklukedrenering. lekker også i bagasjerom.. tror det kommer av dårlig pakning. Vannet legger seg på innsiden av pakningen og renner ned i bagasjerommet, når det regner kan du løfte på pakningen og sjekke om der er fuktig/vått på innsiden.... også litt t rust nedi der:\

Lenke til kommentar
Del på andre sider

maurtin: Tror jeg har en liten forklaring på vannet i dørken foran førersetet...

Nedenfor frontruten er det et stort plastdeksel som strekker seg fra ene siden til den andre. Det som vindusviskerene sitter på. Hvis du tar det av ser du at midt på er det et stort rom, og det er der vannet renner ned. Problemet er bare at dreneringen som sitter helt nederst i det rommet er helt idiotisk laget. Det er en liten slange som stikker ut i motorrommet og den har en tendens til å gå tett, og da renner vannet nedi dørken. Slangen er på kanskje ti cm og er flat i enden som stikker ut i motorommet. Poenget er vel at den skal utvide seg når det renner vann og lukke seg igjen slik at ikke dritt kan komme andre veien, men dette funker ikke så bra.

Det kan også hende at vannet renner en annen plass og da stopper bilen din, det skjedde med min!

Du kjenner slangen ved å stikke hånden nedi hullet, eller bakom motoren.

Tar du den ut kan den være litt vrien å få i igjen, men du må vel nesten det for å få den ren igjen. Mulig det er litt enklere på 318.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...