R.E.H Skrevet September 17, 2006 Share Skrevet September 17, 2006 ser ikke ofte folk hær som bygger anlegg i e30? noen grunner til det? noen som har bilder av anlegg i e30? tenker på å bygge litt snart og hadde vært bra med litt "idè myldring":Phehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Acrula Skrevet September 17, 2006 Share Skrevet September 17, 2006 Her har du noe fra min E30 Er ikke det største anlegget, men det funker veldig bra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
diamantsvartE30 Skrevet September 18, 2006 Share Skrevet September 18, 2006 Her er noen bilder av mitt. Ikke noen grunn til at man ikke skal kunne bygge annlegg i E30. Bare fjern høyttallerne i hattehylla om du skal ha baksetet, legg setet ned eller fjern det. Da slipper basserne å spille så høyt for å få trykk i kupeen. 90 Amp dynamo holder en stund.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hhenrik Skrevet September 18, 2006 Share Skrevet September 18, 2006 nja..grunnen til at e30 ikke er så godt egna for bygging av anlegg, er at bagasjerommet er innkapslet i metall, noe som gjør at bassen ikke kommer så godt fram som i andre biler med mer "åpne" løsninger. Det er et helvette å sage ut hull til større høytalere i hattehyllen, å litt liten plass til høytalere i dørene, men dette er jo bare å bygge ut. Når jeg skulle hive anlegg i bilen min, måtte jeg sage ut hull i hattehyllen, noe som var svært vanskelig..du kommer liksom ikke godt nok til, men med litt arbeid går d, jeg slo og ut den der platen i baksetet for å få bassen bedre inn i bilen, og brukte spacere for å bygge ut fronthøytalerene i dørene. Jeg fikk relativt god lyd og bass inn i bilen, men når jeg heiv d samme anlegget inn i nye bilen, ga det merkbart bedre lyd. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
diamantsvartE30 Skrevet September 19, 2006 Share Skrevet September 19, 2006 Ikke noe problem! Bilde fra i fjor, da jeg bygde anlegget. Veggen er trekt og lista ++. Om jeg har fler i bilen med setet oppe slippes bassen inn hattehylla. Der har jeg 4stk høl med rør. Når jeg cruiser 2 i bilen trykker jeg på en knapp så baksetet legger seg ned...... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hhenrik Skrevet September 19, 2006 Share Skrevet September 19, 2006 men det ser jo ikke direkte pent ut da Å når jeg hørte litt rundt om kapping i metallet der bak var det mange som mente at ved å kappe så mye som du har gjort, vil bilen miste noe av stivheten. Jeg vet ikke hvor mye det har og si, men som sagt så fikk jeg godt nok lyd inn i bilen med bare å slå ut den midt platen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
diamantsvartE30 Skrevet September 22, 2006 Share Skrevet September 22, 2006 Det skal sies at bildet er fra i fjor, og det er gjort mer siden bildet er tatt Imellom hulla er bærekonstruksjon, pluss knekken i hattehylla. jeg tror ikke det har noe å si på stivheten. I den gamle e30`n kappa jeg ut en stor firkant og satte en kasse med to 12 " som bakseterygg.. da ødela jeg stivheten.. Og et hull i midten er sikkert nok, jeg måtte bare prøve det her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå