brusern Skrevet September 18, 2006 Skrevet September 18, 2006 haha... denne er virkelig et must altså
Ceylon Skrevet September 19, 2006 Skrevet September 19, 2006 åååå ... driit bra greir dette her.... greit at det er noen som er sketptiske her. Jeg driter i alle som er negativ til denne.... kjøper 2 stk jeg, så blir det twin bost opplegg på meg. Det MÅ jo funke... Gleder meg!!! 30hk ektra på meg!!! .... Tror eg går for tre når eg først e igang, bare hiver på tillegssprut hvis det blir for mye luft.
Kjell Z3 Skrevet September 19, 2006 Skrevet September 19, 2006 Enda bedre: Blås luften fra varmeapparatet inn i innsuget , har du AC får du da kombinert turbo intercooler, det gir ca 120 hk ekstra.
Odland318is Skrevet September 19, 2006 Skrevet September 19, 2006 Ååhåå! Må prøve med ACen ja:) Er det noen som kjenner personer som faktisk har gått til innskaffelse av akkurat denne? Er så på trynet... Men men
karlsen Skrevet September 19, 2006 Skrevet September 19, 2006 trur nok de gutta som dytta løvblåser i innsuget fikk mer effekt, det hviste faktiskt forskjell på rulla, kjøp deg løvblåser som går på 12W med sigaret støpsel eller hva det heter
Mangel Skrevet September 19, 2006 Skrevet September 19, 2006 Veit ikke om den greia der funker, stiller meg heller ganske tvilsom til det. Men har sett en test hvor de faktisk fester en løvblåser i luftinntaket og det funker... men ikke mer enn 9hk eller no på en mustang. Men det var ikke spesielt seriøst
karlsen Skrevet September 20, 2006 Skrevet September 20, 2006 så en med honda civic, de dytta vel 190hk ut av den, var en del mer enn originalt, men de blåste jo som noen guder
Gunnar Skrevet September 20, 2006 Skrevet September 20, 2006 En løvblåser er jo noe litt annet enn denne pinglevifta her.. og på en litt større sugemotor, så er det ikke kapasitet nok i den til å levere lufta en motor klarer å trekke selv en gang. Var vel litt over 80 liter denne skulle levere. Det holder vel faktisk ikke til en E46 318i (1.9L)på full pupp engang. Jeg styrer ihvertfall unna Kenth Auto bare fordi de selger slike ting, mener å huske at de har prøvd seg på Turbonatoren også. Er de kapable til å forsøke å selge slike ting som dette ser jeg på det som om de kan finne på det meste for å få salg i boks, til en hårreisende pris.
Ceylon Skrevet September 20, 2006 Skrevet September 20, 2006 åååå ... driit bra greir dette her.... greit at det er noen som er sketptiske her. Jeg driter i alle som er negativ til denne.... kjøper 2 stk jeg, så blir det twin bost opplegg på meg. Det MÅ jo funke... Gleder meg!!! 30hk ektra på meg!!! .... Tror eg går for tre når eg først e igang, bare hiver på tillegssprut hvis det blir for mye luft. wheelman Skrevet: Tir Sep 19, 2006 22:27 Tittel: ----------------------------------håper du køddet? ---------------------------------------------- .... Ehhhh køddet....???? Neeeeida, eg har allerde bestillt eg, og siden jeg hadde et turbo bygg på gang m20b27, dropper jeg å bruke mer penger på den. Og Det ble til at eg setillte 4stk. Nå sparer eg masse penger og arbeid. Ja og en ting til, har dere som skal kjøpe tenkt på det at man ikke får noe turbo lag. Funker jo som en kompressor dette, drar helt fra bunn.. Og for dere som er redd for at denne super boost`n ikke leverer nok til større motorer som f. eks V8, V12. kjøp flere Tror du virkelig eg køddet virkelig eg køddet wheelman?? , Eg kan sverge på at dette er like sant som at BMW kommer med en helt ny M6 Bauer cab.....
mbrothe Skrevet September 20, 2006 Forfatter Skrevet September 20, 2006 Dette ble jo saklig.. Trådene her på forumet har en tendes til å trekke ut i det uendelige intet Starter med et par saklige innspill, med begrunnelser for hvorfor dette ikke funker, ok, alle tar poenget med en gang.. Men det slutter ikke der, for så kommer to sider med bare svada! Fint at folk har humor og skrivekløe, men det bør da være en viss grense? Spesielt innunder forumet "teknisk", som er til for tekniske spørsmål og svar.
Tomcom2 Skrevet September 20, 2006 Skrevet September 20, 2006 Dette ble jo saklig..Trådene her på forumet har en tendes til å trekke ut i det uendelige intet Starter med et par saklige innspill, med begrunnelser for hvorfor dette ikke funker, ok, alle tar poenget med en gang.. Men det slutter ikke der, for så kommer to sider med bare svada! Fint at folk har humor og skrivekløe, men det bør da være en viss grense? Spesielt innunder forumet "teknisk", som er til for tekniske spørsmål og svar. Må si meg helt enig der
Gunnar Skrevet September 20, 2006 Skrevet September 20, 2006 Dette ble jo saklig..Trådene her på forumet har en tendes til å trekke ut i det uendelige intet Starter med et par saklige innspill, med begrunnelser for hvorfor dette ikke funker, ok, alle tar poenget med en gang.. Men det slutter ikke der, for så kommer to sider med bare svada! Fint at folk har humor og skrivekløe, men det bør da være en viss grense? Spesielt innunder forumet "teknisk", som er til for tekniske spørsmål og svar. Så hva mer er det du vil ha? Matematiske formler på hvorfor det ikke fungerer? Du kan relativt enkelt regne deg ut til hvor mye luft en motor på x antall liter trenger i sekundet på et gitt turtall (f.eks. ved makseffekt eller på maks turtall), og siden kapasiteten på denne "vifta" er oppgitt til 5000liter/minuttet ("more than the engine needs" står det), så vet du da også at den kan gi ca. 83liter/sekundet, noe som er for lite for de fleste BMWs sugemotorer, altså mindre enn hva de klarer å suge selv. Klarer den å gi 5000 liter i minuttet uten sugehjelp fra motoren, så kan den selvfølgelig klare mer med hjelp fra motoren, men jeg har mine tvil til at den klarer 5000 liter på egenhånd.. Vil du at alle tråder skal stenges når man har fått to svar?
sundan2k Skrevet September 20, 2006 Skrevet September 20, 2006 Min 1.8 liters trenger vel 1350 liter luft ved 3000 rpm.... 1.8*3000/4=1350 1.8*8000/4=3600 Skulle jo teoretisk levere luft i massevis, men man jo trekke fra hvor mye energi denne tulleturboen skal ha for å levere luften. Uten noen forkunnskaper, men full av fordommer om denne "wonder" tingen, går sikkert vinninga opp i spinninga... Eller kanskje dette er den saken som bilprodusentene har forsøkt i årevis å holde skjult for oss som kunder så vi ikke skal få for mye gamp utav ingenting... he he
Viko Skrevet September 20, 2006 Skrevet September 20, 2006 Godt å de det er noen som har fantasien i orden
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå