paulsen86 Skrevet September 17, 2006 Skrevet September 17, 2006 hei.. tenkte jeg skulle ta en oljeskift på min Z3.. skifte filter og olje.. har skiftet på min Celica før, det jeg lurer på om det er samme fremgangsmåte? stikke på bmw, kjøpe filter og olje, så dra hjem og bytte ut gammelt med nytt.. hehe.. eller er det noe spess med bmw iforhold til toyota.. og den oileservice/inspection lampa, den må jeg vel til bmw for å tilbakestille eller?? mvh Kristian
tomasb Skrevet September 17, 2006 Skrevet September 17, 2006 Bare å skifte. Stort sett samme fremgangsmåte på alle biler. Men trenger ikkje kjøpe rådyre filter og olje fra BMW. Bil-extra sine gjer akkurat samme jobben, men kan jo være greit å få det flotte stempelet fra forhandler i serviceboka da....
Odland318is Skrevet September 17, 2006 Skrevet September 17, 2006 Du kan nullstille servicelampene selv, ligger noen tråder om det her et sted. Mener jeg fikk med meg at det var pinne nr 7, på E36 hvertfall. Har en kompis som ALLTID har kjørt Castrol og Mobil1, men nå gikk vi begge hen på Biltema og kjøpte 5W-50 olje. Samme godkjenningene og sertifiseringene på denne olja. Det koster jo 670,- for 4 liter fullsyntetisk nede på Essoen her. Tror ikke jeg akkurat ødelegger motoren med Biltemaolje...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå