Gå til innhold

får ikke start på e 39!? help!

Anbefalte innlegg

Skrevet
:evil: jeg får ikke start på bilen. hadde start på den i formidag så kom jeg ut etter noen timer men da filte den bare. har defa alarm på den. kan d være start sperra som har slått inn?
Skrevet

Defa-alarmen skal mest sansynlig ikke ha startsperre da dette er originalt på bilen. Har du prøvd de andre nøklene? Prøv alle nøklene først. Hvis du fortsatt ikke får start kan du se hvilken alarm du har. Har du en med startsperre kan du prøve å koble sammen den røde tykke og den hvite tykke ledningen bak på alarmsentralen. Da kobler du vekk startsperre.

Kan jo også selvfølgelig være styreenhet som tuller, veivakselføler, drivstoffpumpe osv.

Skrevet
ja d kan jo være d. skal prøve di andre nøklene. men er den helt død når start sperra er inne eller filer den bare uten å slå inn?

Med "filer", mener du at starteren kun spinner? I så fall er det innslaget ditt som er kaputt.

Om det hadde vært lite strøm, hadde muligens innslaget slått inn, men i den hadde ikke klart å turne motoren.

Om du mener "filer" som i å rape/skrape tenner så kan du ha ett verre problem, som deffekt tannkrans, løs starter mm.

Skrevet

Samme skjedde med min 91 320! Fire timer etter at jeg hadde parkert var det kun starteren som gikk. Kjøpte pumpe, men sjekka førts før jeg puttet den inn om den fikk strøm... :?

Pumpa får ikke strøm og det er ikke tenning på pluggene heller, har verken alarm eller startsperre på min...

Noen med peil?

Skrevet

hadde samme problem på min 528iat... Da var edt kamaksel-sensoren som var gåen. Bytta den, da gikk vei-sensoren ad-dundas... Etter bytte av de to, har den gått som ei klokke... Det ser man på diagnosetest om det er sensorene... Lykke til

Skrevet

takker for alle svar:) den skal inn på bmw i morgen. var en kar og så i dag og han mente d var innslaget eller at kunne ha vært kondens i bensinen.. får se i morgen hva di sier. dere skal få høre.

Skrevet

Det er nok kamakselsensoren, et kjent problem.

Si ifra hva østbyen fant ut av hva som var feil, legger en pot i at det var sensoren :)

Skrevet

di fant ingen feil. slepa bilen igang i går kveld og kjørte te østbyen bil. kjørt diagnosetest på den i dag og fant igen feil :roll: kan være kondens i bensinen og dårlige plugger får bare vente å se. funker helt fint nå:D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...