Gå til innhold

Ulik dekkdim. forran og bak?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjører med 225/45 17 bak og 215/45 17 forran på min e36 touring.

Skal kjøpe nye dekk forran. Vurderer om jeg skal gå ned til 205/45 17 (for å se om den sporer litt mindre) eller opp til 225/45 17...

Noen som har erfaringer med å kjøre med ulik dim forran og bak?

Skrevet

dekkene forann som gjør at det sporer, er det ikke? jeg vil tru 225 også vil spore litt i forhold til 205, litt nysgjerrig på dette selv... men trur det vil være sånn

Skrevet

Bare sørg for å kjøpe skikkelige dekk. Har kjørt 518 E28 med 255 dekk bak og 225 foran, av type billigdekk bak. Var ikke særlig behagelig å kjøre på motorveien hvor det er mye sporing i asfalten, ble veldig ustabilt ettersom bakhjula søkte etter sporet mens de bedre forhjula holdt kursen. Tenker da spesielt når jeg kjørte i pøs regn, og man prøver å unngå vannplaning ved å ligge til siden for sporingen.

Skrevet

Når det gjelder sporing så er det altfor mye om og men med tanke på dekktype/merke, dekkdim, etc! vi har alle ulike erfaringer, og jeg mener det er mer eller mindre umulig å finne en god løsning uten å prøve seg frem SELV, med SIN EGEN bil ;)

men dette er min mening :D

Du spør ang e36 touring, jeg har e46 sedan, og jeg kjører 225/45/17 foran og bak, på billig-gummi :( dette sporer litt, men ikke så mye at jeg vurderer å bytte, jeg legger heller skylda på de elendige veiene her i landet ;)

Såvidt jeg har skjønt så er det fordekkene og ikke bakdekkene som avgjør sporing, sammen med en haug andre faktorer...

E46 M3 har jo ulik dekkdim, f225 b255, kanskje dette er noe og prøve? hvordan var dim på e36 m3?

Er vel sikkert flere modeller som kommer med ulik dim originalt, kanskje dette kan være noen holdepunkter?

Skrevet

Har disse dim på min bil..........

Foran 235/35/19

Bak 265/30/19

Kjører rundt på noen dekk som heter NANKANG NS2, veldig fornøyd med disse. Sporer nesten ikke i det hele tatt...Ble positivt overrasket kan man si....................

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...