Gå til innhold

E46 318CI, coupe, Romling i bakakselområdet


B M W
 Share

Anbefalte innlegg

Når jeg drar bilen ut på 2. gear og ikke gearer om til 3. gear, men slipper gassen så får jeg en voldsom romling/resonans fra i bilen, høres ut som om det kommer fra bakakselområdet.

Komplett eksos er nytt, hardy/mellomaksel er ok, foringer i bakaksel/oppheng skal visst være ok, drivaksler er ok.

Noen som har opplevd det samme og som vet hva det kan være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, alt det der skal være i orden. Har ikke sjekket motorfestene. Vi snakker jo om en kraftig retardasjon og at diffen, gear forsøker på en måte å bremse opp bilen. Jeg har hatt 3 andre E46 coupe de siste årene, men aldri hørt noe sånt tidligere. Det var riktignok 320i, 328ci og 330ci. Kan det komme av at dette er en 318ci...Hva med gummiopphenget til diffen? Bilen har gått 170.000 så det kan jo være en eller annen foring som er dårlig som jeg ikke har oppdaget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk også selve armene på motorfestet. Det ene mitt hadde knekt (høyre side) slik at under retardasjon, så lente motoren seg ned på skjoldet under bilen og laget en helsikes "dirre"-lyd som hørtes ut som diff-havari elns. Ikke så lett å se fra oversiden nødvendigvis, men du må nok en tur under bilen for å sjekke anyway.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...