Gå til innhold

Ventil justering


Adsome
 Share

Anbefalte innlegg

Heisan:D

Har nettop kjøpt meg en 735I 85mod som har mekaniske ventiler,

er d noen som har noe erfaringer med å stille disse? er litt fersk selv på området å er ikke helt sikker på hvordan dette fungerer.

kan vær greit å vite når di en dag bjynner å tikke:D

mvh Torbjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Så det er du som har kjøpt gamle bilen til fetteren min, fet bil d der :)

Skal garantere deg at det letteste for deg er å ta en kjapp telefon til ham og høre med ham. Han har gjort det utallige ganger på den bilen der og kan forklare deg i blinde!

Regner med det vil gå en stund til du får noe ulyd ettersom han er rimelig fanatisk når det kommer til motoren.

Så bilen stå på Rimi bragetunet idag forresten! hehe.

Lykke til, og ta vare på den bilen der, heftige saker! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe,:D trur eg såg når du parkerte på sia av bilen ja:D 325`en?

har tenkt på det;), men mener at han sa at det va en kompis av han som pleide å gjøre det for han? kan ver eg tar feil...

ja er ganske fornøyd me den og!! bare finkjøring på meg foreløbig vertfall:D er ikke helt vant me bakhjulstrekk enda;);)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, gode gamle E30'en :) Holder seg bra den også 8)

Hmm, har nå vært me å hjulpet et par ganger. Overhalt kaliperene foran og justert ventilene. Og da gjorde nå han det meste selv, men har vel kansje en annen kjenning som kan det bedre kansje? Vet ikke helt.

Rimelig vanskelig å holde seg til finkjøring med en sånn bil da, flytter seg godt iforhold til vekta :D

Ja, det er nok litt lurt å vende seg til bakhjulstrekken ja, går fort galt hvis man ikke føler seg tygg på hva man driver med!

Men sånn uansett, justere ventiler på den motoren er ikke noe problem, bare ikke juster til for mye! Har en M30B35 topp liggende løst så du kan få studere litt på før du setter igang hvis du vil det, men regner ikke med den lager ulyd fra løfterene nå?? Aner ikke hvor lenge siden sist han justerte dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde ikke vært feil det nei:D :D kan godt ta turen innom en gang å sjekke den ut:D

høre isje någe tikking ennå:D men regne me en vakker dag at d komme, hehe

er temmeli fornøyd me draget i den, til å være 1600kg så drar den riiiiimeli bra:D

gjort no spes me e30`en da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...