Gå til innhold

Noen med FK 60/40 på E34 535i?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser at en del senkesettprodusenter leverer det samme settet til en hel rekke forskjellige modeller med åpenbar vektforskjell.. f.eks. er FK sitt 60/40-sett er TÜV-godkjent på alt fra 520i eller 518i til 535i.. Det sier seg jo selv at dette vil være høyere med lett motor enn på en 535i. Lurer derfor på om noen har dette på en 535i, og kan fortelle meg hvordan det ble høydemessig? Frykter at det blir veldig lavt og stumpete..

Skrevet

Har slike "universale" fjærer på min 525i å det funker egentli veldig bra bilen blir ikke så lav at det blir ubehagelig. men en ting som er en fordel er om du kjøper nye støtdempere samtidig. da er du sikret. men også kjør inn på en firehjulskontroll når bilen er ferdig senket. bakhjulene har en tendens til å bli veldig skjeiv på camberen.

Skrevet

At bakhjulene får mye negativ camber er det meg bekjent ikke mulig å gjøre noe med på E34?

De tar jo bare 2-hjulskontroll på E34 m.fl. som det ikke går å justere camberen bak på..

Men uansett så må jeg bytte endeledd etterhvert, så må nok ta en hjulstillingskontroll en gang i fremtiden.

Skrevet

Har et par Bilstein sprint b8 for senkefjærer samt AP senkesett 40mm. godkjent med senking kun foran som du kan få for 2.500.-

Kjørt kun 3-400 mil kjøpt i April i år.

Skrevet

AP-fjærer skal jeg desverre aldri ha igjen, og tar ikke i mot de om jeg får betalt for det engang. Fremfjærene på 520en så slik ut under et år gamle:

apsettvenstreforan7rb.jpg

Dette er uten noen som helst belastning annen enn bilens vekt på plan bakke.

Skal vurdere om jeg trenger nye dempere etterhvert..

Skrevet

Hadde FK på min 525i før, det ble 1cm høyere med Koni Sport som jeg har nå, men tror demperne var litt slitt da.

Har sett justerbare bærearmsforinger for justering av camber, men dette er dyrt! Ellers er det beskrevet her om en diy løsning....

Hvis AP = Apex virket det veldig rart med sånn slitasje....har dem selv og de ser perfekte ut nå etter 6mnd...og de burde ikke bli sånn når det er livstidsgaranti mot brudd....merkelig :?

Skrevet

Merkelig, trodde de var bra, med livstids garanti og greier!

Demperene sitter på bilen ennå, men jeg går snart over til originale fjærer og koni dempere, vil forsøke å få både komfort og kjøreegenskaper på samme tid.

Skrevet

AP = AP Sportfahrwerke, Apex er Apex, men om de "baki der" kommer fra samme fabrikk har jeg ikke grunnlag for å vite noe om. Har ikke hørt om disse problemene med Apex.

Det er riktig at AP har livstidsgaranti på fjærene, men det er jo kun mot brudd. Forøvrig skal AP i følge Schmiedmann være konkurs...

Skrevet

Var visst jeg som blanda ja, er AP jeg har.....men de ser bra ut ennå uansett, så spørs det hvordan de ser ut etter en nordnorsk vinter :roll:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...