BMW_frelst Skrevet September 19, 2006 Skrevet September 19, 2006 Jeg går med planer om å sette inn en større motor i bilen min. Hvordan blir det da med div godkjenninger osv?: - Godkjenning (biltilsynet). Hva skal til av papirer? Lønner det seg å ta kontakt med de å forhøre seg før man begynner selve byggingen? - Forsikringen. Hvordan blir det med denne? Blir motorstrl registrert i vognkortet slik at jeg får dyrere forsikring? - Andre ting som man må huske på? Takker for svar...
cornelius Skrevet September 19, 2006 Skrevet September 19, 2006 Det lureste er og starte med og forhøre deg på BT lokalt, deretter sende inn en skriftelig søknad før du begynner og bygger om. Det beste er vist du kan henvise til at det har hvert bygget noe lignende før, evnt. vist du skal og plukke deler fra en vrakbil og sette i din og ta med rammenummer. skriv konsekvent hva som skal byttes, og evnt. hva som er forskjellen på din, og den du skal bygge om til. forsikringen blir ikke berørt av det, en 316 med m3 motor er en 316, men det er lurt og opplyse forsikringselskapet om det, slik at du ved tyveri ikke bare får "316" listepris tilbake, og det ikke blir noen tvister ved evnt ulykker
Gunnar Skrevet September 19, 2006 Skrevet September 19, 2006 Ja, det er meget viktig at du tar kontakt med Biltilsynet _før_ du starter ombyggingen. De skal godkjenne søknad før du kan sette i gang. Andre ting som er _viktig_ å huske på er dokumentasjon på hvor delene kommer fra (regnr. eller rammenr. på bilen det kommer fra), og dermed også alder på motor - den skal ikke være eldre enn bilen den skal inn i.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå