Langemann Skrevet September 20, 2006 Skrevet September 20, 2006 man klarer å bytte denne uten å ta av vifte/radiator. Har ikke skrudd mye bil i min tid. Anbefaler dere å sette den inn på verksted, eller er dette en enkel sak? Takknemlig for svar.
Kjetil 323i E36 Skrevet September 20, 2006 Skrevet September 20, 2006 Dette er en grei jobb, men du må ut med vifta. Viften er links-gjenga, og du bør ha en ganske lang 32mm fastnøkkel, eventuelt en stor skiftnøkkel. Selve termostathuset sitter med 3 eller 4 skruer. Er du smart og "har råd", skift termostaten og vannpumpen i samme slengen. Husk å fyll etter kjøleveske/vann og luft systemet godt. Kanskje disse er til litt hjelp: http://www.autopower.se/mekartips/mekar ... p?dokid=71 http://www.bmwtips.com/tipsntricks/Ther ... tstat.html
Langemann Skrevet September 20, 2006 Forfatter Skrevet September 20, 2006 Hey Kjetil! Tusen takk, dette tror jeg at jeg skal klare! Jeg hadde bilen inne på verksted i januar, da ble vannpumpe og termostat skiftet. Så jeg bytter bare huset og durer videre. Igjen, takk
Bjørn 320 Skrevet September 20, 2006 Skrevet September 20, 2006 Dette er en grei jobb, men du må ut med vifta. Viften er links-gjenga, og du bør ha en ganske lang 32mm fastnøkkel, eventuelt en stor skiftnøkkel. Er vel M52 motor på ein -97 modell? Har bytt termostat på min, då slapp eg i allfall å ta ut vifta...
aloebiz.net Skrevet September 21, 2006 Skrevet September 21, 2006 Da kommer aldri i verden til uten å ta av vifta og det plastdekselet rundt.. 32mm fastnøkkel bruker du! Gjengene er links og det kan bli vanskelig å få den opp uten å kakke på nøkkelen med en annen nøkkel eller hammer slik at den løsner... Den går ellers bare rundt og rundt..
Langemann Skrevet September 21, 2006 Forfatter Skrevet September 21, 2006 Termostathuset er skiftet og har etterfylt med kjølevæske, luftet og testet. Det gikk kjempefint alt sammen. Takk for råd gutta!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå