Gå til innhold

1989 E34 520i selges


Gunnar
 Share

Anbefalte innlegg

Her kommer en ærlig annonse, med positive og negative sider.

Skal selge min 1989 520i, i alpinhvit II, med rundt 214.000km på telleren. Veldig pen bil som de fleste tror er nyere enn den er.

CIMG4949.jpg

CIMG4950.jpg

CIMG4953.jpg

CIMG4954.jpg

CIMG4955.jpg

CIMG4958.jpg

CIMG4959.jpg

CIMG4963.jpg

CIMG4964.jpg

CIMG4968.jpg

CIMG4973.jpg

CIMG4974.jpg

CIMG4975.jpg

CIMG4976.jpg

Dette er byttet i løpet av de siste 2 årene (ca. 20.000km) og frem til nå:

- Begge traversforingene

- Nytt varmeapparatregister

- Nye bremseklosser foran

- Div. reimer og slanger

- Nytt Varta-batteri

- Nye børster i dynamoen

- Termostat

- Fordelerlokk

- Rotor

- Toppakning++ med nye strekkbolter

- Registerreim og strammehjul

- Casterstag m/ foring

- Bærearmer foran

- Støttestag foran

- Alle fire dempere (gassdempere for senking)

- Alle fire fjærer (senket 60/40)

- Begge dempertårnlagere foran

- Lambdasonde

- Stabstagforinger

- "Brillen" høyre bak

- Håndbremssko begge sider

- Bygget om til elektrisk Bosch kjølevifte fra V70/S80 eller noe i den duren

- Ny bakpotte

Ellers er vanlige slitedeler tatt, olje og filter 2-3 ganger, tennplugger og kjølevæske. Alt er kjøpt nytt.

EU ok for litt over et år siden.

Av utstyr har den:

- El. speil

- Servo

- Soltak

- Sentrallås

- Defa 821-serie alarm med startsperre og to fjernkontroller

- Sony CD/MP3/RDS-spiller

- Sony komponentsett foran, med originalplasserte diskanter

- 12" BOSS sub i liten MDF-kasse med Blaupunkt-forsterker

- E36 M3 replikaspeil

- E39 M5-leppe på bakluka

- Hvite blinklys foran og på sidene

- Helrøde lykter bak

- 60/40-senk med AP-gassdempere

- Konfilter for go'-lydens skyld.

- 18x8.5" AC Schnitzer Type II replika-felger med 235/40-18" dekk rundt hele. OK mønster.

Bilen har veldig lite rust, og fremstår som meget pen. Den har noen kjøpesenterbulker/merker, men på ingen måte mer enn hva man må vente på en så gammel bil (noe på et par dører, og en skade på panseret). Har forøvrig tre dører i samme farge (med glass) som kan følge med om det er interesse for det. Begge slepekroksdekslene foran har desverre forsvunnet (kan sees på bilde), men koster ikke så mye, og kan sikkert også skaffes fra et høggeri. Alle disse er i svart plast.

Det gjenstår ellers fortsatt noe for å få den i tipp-topp stand, men den er allerede en god bruksbil. På tross av at alt over er byttet har den fortsatt noe vibrasjoner i 80-120, som så mange andre av disse bilene, så jeg ville nok tatt det som gjenstår; altså endeleddene foran og en hjulstillingskontroll. Bortsett fra de er det meste som kan være relevant for vibrasjoner tatt. Den har forøvrig tidvis en dunkelyd h.bak i fartsdumper, og jeg har forsøkt å bytte brillen der fordi jeg trodde det var den, uten at det virket å hjelpe. Den har også som det ene bildet viser en liten skade i ryggen på førersetet. Jeg har et pent passasjersete med hel rygg som kan medfølge om ønsket.

Har satt prisen til 33 lapper på Finn, men er åpen for bud. Kan selges en del billigere uten 18" felger og/eller alarm/stereo.

Sier jeg at det er brukt 35 lapper på den i løpet av de to årene, så tar jeg ikke akkurat i. Dette er et godt utgangspunkt for en som vil ha en god bil i mange år til!

913 00 261, mail gr@bimmers.no eller PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei Dorthe som står som eier, men virket som hun kun stod for den papirmessige delen. Var sikkert typen/samboern/mannen hennes han som handlet den. Husker desverre ikke navnet hans i farten.

Bilen er pen den ja, tøff å se til i fart også med de felgene.

Kondolerer eller gratulerer, tjah.. den gikk litt under antydning for å si det sånn, menmen.. det er vel greit nok. Man får aldri igjen pengene for det man legger ut i en bil uansett. Kunne solgt den uten 18" og stereo uten å få veldig mye mindre for den, eller rett og slett ventet på flere bud (han var førstemann til å ta kontakt, hadde annonsen på Finn et par dager før denne), men jeg gadd ikke begynne å stresse. Nå er den solgt uten noe som helst dårlig samvittighet for de tingene som ikke var perfekt, og så slipper jeg å tenke noe mer på det. Bilsalg er en sånn ting som ligger og gnager litt i bakhuet hele tiden mens det står på. Godt å få det fort gjort. Dessuten hadde jeg skilter og forsikring på den hele tiden, så det kosta å ha den stående også. Nå får jeg plutselig refundert et par lapper fra Gjensidige også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker mine bilder også. Den har i det minste fortsatt riktig kmstand. Men tydeligvis bare ute etter å tjene penger. Han som var så hard på at han hadde blitt lurt så mange ganger at han ikke orka annet enn å være ærlig. Hipp-hipp.. Jaja, han får ha lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker mine bilder også. Den har i det minste fortsatt riktig kmstand. Men tydeligvis bare ute etter å tjene penger. Han som var så hard på at han hadde blitt lurt så mange ganger at han ikke orka annet enn å være ærlig. Hipp-hipp.. Jaja, han får ha lykke til.

hmmm kan eg spørje ka han betalte for den med deg???pen bil da :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Ser den står som solgt. Håper ikke noen har betalt 37 lapper til han fyren for den. Skikkelig luring som jeg fraråder alle å handle med. Lovet å returnere bl.a. bombrikka mi. Første gangen hadde han skrevet feil adresse og fått pakka i retur, men sendt den om igjen (uten å spørre meg om riktig adresse), og jeg har enda ikke sett noe til den. Det er ihvertfall et par uker siden nå. Han gjorde også et stort nummer av at han var så lei av å bli lurt at han alltid var ærlig og bare sprøyt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...