Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I en 525 88 er det vel 171 hk, i en 735 er det vel 211 hk

men kassa vil ikke passe fysisk på 735-motoren i og med den er beregnet på m20 motor og 735'en har m30... var det jeg mente

Skrevet

ingen som vet med nøyaktighet om den passer eller ikke?for om den passer så henter jeg motor og girkasse asap..hvis ikke så kaster eiern alt på dynga...

Skrevet

det er jo 4hp22 på begge da går jeg utifra.... faen! jeg vil ikke ha skylda for at den går på dynga å så passer den faktisk! HALLO!??!? noen må vite dette nøyaktig!!

Skrevet

nesten gratis er nesten gratis, ta hele driten, passer det ikke så hiv den inn i en annen bil, assa du får den jo alltids inn, ingen ting er umulig, det tar bare litt lenger tid

Skrevet

Jeg ville ikke satset på at det gikk

Jeg har nettopp forsøkt å bytte motor og gir på en E28 1986 mod. 520iA.

Jeg fikk tak i en automat kasse fra en 732iA og en motor fra en 628csi 1985, men bestemte meg for å bruke kassen fra 520`n så jeg tok convørterhuset og convørteren fra 7èren og satte det på 520 kassen, begge to var 4HP22 kasser, men det fungerte ikke :) convørter huset var ca. 5 - 6 cm lenger enn det som sto på M20B20 motoren på 520èn.

Det merket jo ikke jeg i iveren :) så den fikk jeg kjørt 200 m. av en eller annen grunn og så var det slutt :(

Jeg har nå montert manuell kasse :)

Det jeg tror jeg måtte ha gjort var å ta akslingen fra 7èr kassen og satt i min 520 kasse, slik at convørteren faktisk vat innpå akslingen :) Eller fått tak i styringen til kassen fra 7èren som jeg manglet :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...