tomasb Skrevet September 21, 2006 Skrevet September 21, 2006 Noen som vet om det går å justere servo`en på en E39, slik at den blir litt lettere? Latskapen lenge leve
Deep Dish Skrevet September 21, 2006 Skrevet September 21, 2006 1-års medlemsskap på SATS vil vel gjøre susen.!
tomasb Skrevet September 21, 2006 Forfatter Skrevet September 21, 2006 Tingen er det at broderen sin 96mod E39, er lettere på rattet enn min 99mod. Med litt lettere servo, så var det mer komfortabelt å kjøre.
Deep Dish Skrevet September 21, 2006 Skrevet September 21, 2006 Dekkene har jo en del å si da.. Er det bredere dekk på din enn det han hadde på sin.? F.eks er det vinterdekk med pigger blir servoen utrolig lett.!!
Mr_Tran Skrevet September 21, 2006 Skrevet September 21, 2006 skaff deg servo tronic, så ordner det seg.
tomasb Skrevet September 21, 2006 Forfatter Skrevet September 21, 2006 Er samme dim på dekka foran på begge bilene. Kan vel bare selge bilen så har eg peng til å ettermontere servo-tronic Får vel gå til innkjøp av haynes-boka. Kan være kjekt å ha liggende uansett.
steffen_sandnes Skrevet September 22, 2006 Skrevet September 22, 2006 hva er egentlig forskjellen mellom servo og servotronic?? Min E46 har servotronic men jeg skjønner ikke bæret av hva det betyr hehe
tomasb Skrevet September 22, 2006 Forfatter Skrevet September 22, 2006 Er ikkje servotronic systemet som gjør at servoen blir lettere når bilen kommer under en viss hastighet. Eks bykjøring....eller er eg helt på jordet nå?
ehrnst Skrevet September 22, 2006 Skrevet September 22, 2006 eh, slik er det med alle..... kjenn forskjellen på p.plass og motorvei;)
Chriso Skrevet September 22, 2006 Skrevet September 22, 2006 eh, slik er det med alle..... kjenn forskjellen på p.plass og motorvei;) Nope.. Servotronic er vel progressiv..
Bjørn 320 Skrevet September 22, 2006 Skrevet September 22, 2006 eh, slik er det med alle..... kjenn forskjellen på p.plass og motorvei;) DET har med at det blir lettare når du har litt fart på bilen å gjere. Kan jo prøve ein bil uten servo...blir lettare der og når du køyrer fortare... Viss det er slik at det skal bli lettare når du køyrer seint er det vel for at det skal vere lettare f.eks under parkering, køkøyring osv... Har køyrd bilar som er veldig lette på rattet (les: Toyota Avensis )...er fint når du skal parkere og sånt, men eit #&¤"!"&%"% når du køyrer fortare. Så eg vil sei det er bra BMW har laga det litt tyngre
Andreas1 Skrevet September 22, 2006 Skrevet September 22, 2006 eh, slik er det med alle..... kjenn forskjellen på p.plass og motorvei;) Nope.. Servotronic er vel progressiv.. Dere har litt rett begge to, men som du sier er den progressiv. - Altså lettere å snurre på rattet i lavere hastigheter. Den beregner og justerer på en eller annen finurlig måte servokraften på rattet i forhold til hastigheten på bilen. Jeg mener å huske at innretningen kostet noe sånn som 2000-3000 som tilvalg på ny bil. Skal du ettermontere koster delene omtrent det samme på nettet. Jobben kommer jo da i tillegg. Litt deler til styringen (finner ikke E39 , men du kan jo spørre dem...) http://www.bimmerpartswholesale.com/BM_ ... _list.html Resirkulerings-varianten http://data.bmrparts.com/bmwparts/1302.html .
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå