fofo Skrevet September 21, 2006 Share Skrevet September 21, 2006 dette kan vel noen av dere hallais, jeg reiser omgående til hamburg for å kjøpe bil da jeg har kvittet meg med min nå, men jeg har så å si ingen erfaring fra denne kanten. hvis det er noen her som har noen gode linker å tips så fyr løst, alt fra hva jeg skal gjøre,hvordan jeg skal henvende meg å hvordan jeg skal rette meg frem med tanke på omregistrering i utlandet moms-toll etc TUV-Papirer [hørt at hvis bilen er av eldre årgang så må den ha noen tuv papirer hmmm] e-merket... takk på forhånd.... and wish me luck... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet September 21, 2006 Share Skrevet September 21, 2006 Les om det meste her: www.tyskland.org Du bør skaffe deg tüv-papirer i Tyskland. Det koster mye mer hvis du skal skaffe papirene når du kommer hjem. Du trenger penger til kjøp, vognkort på bilen du kjøper, kvittering og så må du stoppe på grensen for å fortolle inn bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ArildJr Skrevet September 21, 2006 Share Skrevet September 21, 2006 husk for all del å få en kvittering på lavere kjøpssum en det du kjøpte bilen for så du kan godskrive litt mva Ikke for mye ned da, den blir bare skjønnsligna hvis du får den for lav. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen M33 Skrevet September 22, 2006 Share Skrevet September 22, 2006 Les om det meste her: www.tyskland.orgDu bør skaffe deg tüv-papirer i Tyskland. Det koster mye mer hvis du skal skaffe papirene når du kommer hjem. Du trenger penger til kjøp, vognkort på bilen du kjøper, kvittering og så må du stoppe på grensen for å fortolle inn bilen. Ikke nødvendigvis riktig det der med tüv-papirer. (Det heter egentlig ece-papir, og kan kjøpes både hos tüv og Dekra) Jeg har bestilt pr.fax hos dekra noen ganger og fått det til samme pris som om jeg kjøpte det sammen med bilen. Forøvrig så trenger man ikke ece på biler som er e-merket. Så er det en nyere bil, så trenger det man ikke. E-merkingen står på bakerste blad i fahrzeugbrief (tysk vognkort) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå