Roadrunner51 Skrevet September 21, 2006 Skrevet September 21, 2006 Hei. Jeg har en 1990 730iA som er totalvrak. Det er gitt tillatelse til karosseribytte. Problemet nå er at jeg har et 750 iA karosseri, en biltilsynet tviler på likheten. Utvendig har det samme mål. Det er jo E 32 kaross. BMW i tønsberg sier at karosseriene har forskjellige delenummer og da vil ikke de skrive på papiret at det er samme karosseri. Er det noen som kjenner til hva forskjellen er på de to ?? Jeg er veldig motakelig for tips. MVH Svein
Mr_Sunde Skrevet September 21, 2006 Skrevet September 21, 2006 730i og 740i har samme kaross. 750 har eget karosseri. Er usikker på grunnen, men det er kanskje litt forsterket i forhold til de med mindre motor. Er kanskje annen vekt på 750 karosseriet. Er sikkert noen som har kjennskap til dette.
Roadrunner51 Skrevet September 24, 2006 Forfatter Skrevet September 24, 2006 730 R6 735 R6 og 740 R6 har samme delenummer. 730 V8 og 740 V8 har samme delenummer. 750 har sitt delenummer. Karosseriene er totalt like i mål og utseende. I paragraf et eller annet så står det at bilen må være lik exteriør messig. Samme lengde, bredde og antall dører. Utsyrsmessig så har det ingen betydning. Det er hva lovverket sier. Hva biltilsynet finner på er en helt annen sak.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå