Gå til innhold

Får ikke skikkelig varmluft inn i kupeen på tomgang


Kenzuke
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Som overskifta sier, så har jeg problemer med at varmeanlegget i bilen ikke vi gi fra seg noe særlig med varmluft når bilen står på tomgang.

Når jeg kjører så kommer det varmluft i massevis, men når bilen har stådd på tomgang i et par minutter, så er temperaturen på lufta som kommer ganske kald/lunken .. (kommer litt ann på utetemp)

Hadde vannpumpehus av i går, å så på termostaten, å den så fin ut. (bytta for under 6mnd siden). Fyllte også ny kjøleveske og lufta godt, slik at det ikke er luft i systemet.

Hvis jeg ruser bilen opp til ca 3000 rpm når den står i ro, så kommer det bra med varmluft, men det er når den står å bakker på ca 700rpm at problemene er der.

Når det virkelig er kaldt i lufta (-15 / -20) så er dette et skikkelig problem. Med tanke på at det er 0 grader her i Finnmark om natta når for tiden, så har jeg virkelig lyst å fikse det! :roll::wink:

Noen som har tips til hva dette kan være?

På forhånd, takk :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på at alt luft er ute???. Hadde samme problem på min bil. Og jeg trodde også at jeg hadde luftet godt. Noe jeg ikke hadde gjort. Jeg måte da fylle vann i slangen som går inn øverst på radiatoren. Slik at vannpumpa tok vann...

Da ordnet det seg for meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, dere har muligens rett :) Når jeg tenker meg om, så er det vel slik at man skal etterfylle? :roll::)

Edit:

Noen som forresten har peiling på hvordan det er med pakning på vannpumpehuset?

Jeg bestillte pakning og vannpumpehus fra GS, men det rant jo bare rett igjennom da.. Satt på en tettering som lå i det gamle vannpumpehuset, å dekka med p.sement, å nå er det helt tett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...