Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Postet nettopp et spørsmål om liten futt på turtallet ( http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=30086 ). Siden jeg nettopp har fått bilen er det en del andre ting jeg lurer på i tillegg.

1. LCD-skjermen som viser kilometerstanden er umulig å lese av. Mange av "strekene" i tallene lyser rett og slett ikke. Noen som vet om denne skjermen er en smal sak å bytte, og ikke minst om den er dyr?

2. Venstre lås bak fungerer stort sett ikke når jeg låser (sentrallås). Er det stort sett dårlig kontakt / brudd på ledning som forårsaker dette, eller er det andre ting?

3. Rust nede i hjørnet på dørene (det som peker vekk fra bilen når døren er åpen). På førerdøren er det en god del, og jeg er bekymret for vinterens saltede veier. Hvordan fikser jeg dette billigst mulig? Noen som har erfaringer med dette?

4. På tomgang rister bilen litt, noe jeg tipper kan tilskrives at motoren ikke går helt jevnt på tomgang. Hva kan dette være?

Mange spørsmål dette her. Vet i grunn ikke så mye om bil, men jeg blir gjerne skitten på fingrene, og er lærevillig :D

Skrevet

1. Vet det skal gå an å fikse displayet (finnes noen i Tyskland man kan sende det til), men tror det enkleste og greieste er å bare bytte hele instrumentpanelet til et annet brukt. Det skal sitte en chip/kodebrikke bakpå der som du kan flytte over for å få riktig kmstand på det nye..

BRUNOX-EPOXY-SPRAY-400-ML-ROSTUMWANDLER_3. Rust bør som kjent fjernes helt for å ikke komme tilbake igjen, så er det en del bør du mao. få det helt bort. Men det finnes alternative løsninger. Har nettopp pussa opp et annet kjøretøy som var mildt sagt fullt av rust (helt rustbrunt), og brukte noe som heter BRUNOX Epoxy på store deler av karosseriet. Det er et middel som sprayes på, og legger seg over og nedi rusta (pusses godt ned først) hvor det lager et knallhardt blankt epoxylag som kan overlakkeres. Det ble anbefalt av og er kjøpt hos Meyer's fargehandel i Tønsberg (Fargerike), så jeg håper det er seriøse greier i og med at de selger det.

Alternativet er jo å pusse helt ned, få bort _all_ rust, grunne og lakkere på toppen. Men erfaringsmessig er det vanskelig å få bort absolutt all rust, og da går det ikke lenge før det dukker opp igjen. Derfor kan det være verdt å gi Epoxyen et forsøk. De bruker varianter av denne hos mange profesjonelle lakksteder. Den på bildet betalte jeg 136,-/stk for. Tror nok den er ment for litt større flater, men det er ihvertfall en mulighet. Ville spurt litt hos de du eventuelt skal handle hos for å være sikker.

• 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...