Gå til innhold

Driver å bytter bremser på bilen, men......

Anbefalte innlegg

Skrevet

En ting som pleier å hjelpe for meg er å varme skruene til de er nærmest rødglødende med propanlampe (flaske med propan som lager en kollosalt varm flamme)

Da pleier de som regel å løsne temmelig lett.

(siden det som er rundt skruen blir utvidet pågrunn av varmen)

• Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

hehe....selv om det er bilde av bakhjulet er det faktisk framre jeg skal bytte på.

Har prøvd med flere forskjellige lengre med latmannsarmer. :x

Prøvd alt av smøring.

Desverre har jeg ikke tilgang på propanlampe. Men det jeg har tilgang til på jobb er trykkluft med muttertrekker :o Kan jeg ødlegge noe med å gå til verks med en slik?

Skrevet

Nei muttertrekker er absolutt å annbefale, tror ikke du greier å ødelegge så mye med den.

Bruker bestandig muttertrekker jeg når jeg skrur på bremser og div som sitter som støpt..

Skrevet

Husk at den unbrako-skruen på bremsecalippern er 7mm.

7mm unbrako på 1/2" pipefeste er et ypperlig verktøy. Husk å sette inn unbrakoskruen til bremseskiva med litt kobberpasta, så løsner den også neste gang!

Skrevet

Hurra! Fått av alt, bortsett fra det viktigste :roll:

Den ENE LILLE 6mm umbrako skruken som holde skiva på plass. Har null anelse på hvordan jeg skal få nok kraft på denne uten å ødlegge gjengene :?

Jeg ser bare av det jeg har brukt av muskelkraft har gjort gjengene slitene.

Ikke bare det men blir jo utrolig vanskelig å få av den når skiva snurrer?

RemoveHexBolt.jpg:?:

Skrevet

Varm den opp, bruk en jernstang eller lignende og sett den på skruen og slå hardt med hammer. Da skal den nok løsne. Gjør ingenting om skruen knekker. Kan kjøre uten. Hjulmutrene holder skiven på plass når du skrur på felgen.. Husk å bruk kobberpasta på skruen før du skrur den inn sånn at den kan taes ut igjen når det trengs..

Ps! Du trengte vel ikkje å skru av de to mutrene bak på kalipperen som du har vist på tegningen. De er vel til stempelet. Eg har hvertfall ikkje trengt det før. Tror det hadde holdt med de to andre så får du av hele kalipperen i ett.

Skrevet
Viss du har tilgang på trykkluft og muttertrekkar er nok dette gull ja ;)
ikke rør på skralla da ødlegger du den!

Kva er det som blir øydelagt? Den klikk-klikk dingsen eller?

jepp du kan "Sprenge" skralla, pleier som regel bli ødelagt innmaten inni der og det er jæskla irriterende.

Skrevet

Vel, etter å ha prøvd det meste er det bare en ting igjen som kan gjøres. Å det er å borre opp skruen. :evil:

Regner med BMW forhandlere selger slike skruer?

Skrevet
Vel, etter å ha prøvd det meste er det bare en ting igjen som kan gjøres. Å det er å borre opp skruen. :evil:

Regner med BMW forhandlere selger slike skruer?

Bruk ett lite borr isåfall, så kan du bruke "grispekka"eller hva dem kaller de linksgjengene som du bruker for å skru opp med etterpå.

får kjøpt skruene på GS eller hos en bremseforhandler.

Skrevet

Tenkte jeg skulle borre av hetta på skrua slik at jeg fikk av bremseskiva. Derreter burde jeg vel klare å skru av resterende av skrua med ei rørtang eller no.

Vist ikke borrer jeg ut resten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...