Gå til innhold

Driver å bytter bremser på bilen, men......

Anbefalte innlegg

Skrevet
Tenkte jeg skulle borre av hetta på skrua slik at jeg fikk av bremseskiva. Derreter burde jeg vel klare å skru av resterende av skrua med ei rørtang eller no.

Vist ikke borrer jeg ut resten.

hehe jæskla irriterende liten skrue det der ja :?

den har som regel løsna etter en solid kakk med dor og hammer,men enkelte bruker ha på locktigth på de, da er det nesten plent umulig og løsne de etterpå

• Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

AAAARGH, har nettopp slitt hele dagen med samme dritten. Første problemet var 6 mm skruen som holder skiva på plass.

Ingenting funka, ikke heller grisepikk, så da ble det borring etter mye om og men. Fikk ut skruen etter nesten 2 timer, 1,5 liter Cola, 6 knekte bor pluss grisepikken. (Hvorfor heter det det?)

Og selvfølgelig siden jeg var drittlei og utålmodig klarte jeg og skru den ene 7mm bolten skjevt inn når jeg skulle montere igjen, så både bolten og kaliperfeste fikk ødelagt gjengene. Så nå får møkkabilen stå til i morgen. Godt jeg ikke har solgt den gode, gamle ISbilen enda...

Skrevet
Hva slags type borr burde jeg bruke for å få maks effekt? :x

start med en liten en for å borre ut senter, så borr med en som er ca 3-5deler av størrelsen på bolten, da er du sikker på at du ikke tar gjengene.

kan dra på en sportsbutikk og skaffe deg isspray, spray den lilleskruen en stund, er mange småtriks men den lille jæskeln sitter som regel bom fast. varm skiva rundt skruen med en blåselampe el nå lignende så spray skruen med ispray, gi den ett solid "kakk" med bittsen og en hammer så løsner den som regel

Skrevet

Nå som jeg må borre opp skruen trenger jeg strøm. Derfor må jeg flytte bilen et godt stykke unna. Går dette fint med tanke på kalippen? Denne har jeg hengt oppi en tråd. Men kan ikke skje noe galt vist jeg trykker på bremsa? :?

Skrevet
Update:

Etter 1 1/2 time med forsiktig båring + laging av nye gjenger har jeg endelig fått på den nye skiva!

Jeg vil takke alle for hjelpen! :)

juhuu finaly hehe grattis :beer:

Skrevet
Fikk ut skruen etter nesten 2 timer, 1,5 liter Cola, 6 knekte bor pluss grisepikken. (Hvorfor heter det det?)

Jeg mener å huske at noen fortalte meg at grunnen til at det heter grispikk er rett og slett fordi en grispikk ser slik ut. Den "skrur" seg inn i purka når de driver på, og så var det en luring som laget et verktøy som de kalte for det samme.

Skrevet
Update:

Etter 1 1/2 time med forsiktig båring + laging av nye gjenger har jeg endelig fått på den nye skiva!

Jeg vil takke alle for hjelpen! :)

juhuu finaly hehe grattis :beer:

Jeh. ganske stort for meg som aldri har byttet bremser før :P

Men var ute å kjørte litt nå å det føltes som en ny bil :D

Skrevet

Heh skulle bare si at neste gang du skal skifte bremseskiver på bilen så er det bare i gi faen i den lille skruen på skiva. den er ikke viktig! PS: man har ikke lov til å holde på med bremsene selv:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...