Kjetil Sømme Skrevet September 26, 2006 Skrevet September 26, 2006 PS: man har ikke lov til å holde på med bremsene selv:) Hvor står det skrevet? Ingen som kicker på det når man godkjenner en bil med ombygde bremser hos biltilsynet.
haddis Skrevet September 26, 2006 Forfatter Skrevet September 26, 2006 Heh skulle bare si at neste gang du skal skifte bremseskiver på bilen så er det bare i gi faen i den lille skruen på skiva. den er ikke viktig! PS: man har ikke lov til å holde på med bremsene selv:) Jøsses. Har aldri hørt om slikt? Hvorfor skulle ikke jeg ha lov til å holde på med bremsene selv? Jes, ante meg at den skruen ikke var viktig, men problemet var at den ikke vil UT, dermed fikk jeg ikke av skiva. Men siden jeg var så gått i gang med å borre kunne jeg liksegodt bruke 5 minutter på å lage nye gjenger slik at jobben ikke ble halvferdig
Rotty Skrevet September 26, 2006 Skrevet September 26, 2006 det er vel en ganske god grun til at den lille skruen er der, det og si at man skal ignorere selv den minste detalje på bremsene, det er uansvarlig. Det er en mening med alle de små detaljene å..
Kjetil Sømme Skrevet September 26, 2006 Skrevet September 26, 2006 det er vel en ganske god grun til at den lille skruen er der, det og si at man skal ignorere selv den minste detalje på bremsene, det er uansvarlig.Det er en mening med alle de små detaljene å.. Det er 2 grunner til den skruen. Den ene er å holde skiva på plass når man bytter hjul, den andre er å sentrere skiva. Personlig har jeg aldri hatt noe problem med å kjøre uten den skrua. Det er friksjonen som hjulboltene skaper mot navet som holder skiva på plass, ikke den lille stakkars unbrakoen!
Rotty Skrevet September 26, 2006 Skrevet September 26, 2006 det er vel en ganske god grun til at den lille skruen er der, det og si at man skal ignorere selv den minste detalje på bremsene, det er uansvarlig.Det er en mening med alle de små detaljene å.. Det er 2 grunner til den skruen. Den ene er å holde skiva på plass når man bytter hjul, den andre er å sentrere skiva. Personlig har jeg aldri hatt noe problem med å kjøre uten den skrua. Det er friksjonen som hjulboltene skaper mot navet som holder skiva på plass, ikke den lille stakkars unbrakoen! nå skal ikke jeg starte noen diskusjon forsåvidt om en liten skrue, men jeg regner med at om bremsene dine sviker og det eventuelt bli snakk om forsikring og teknisk kontroll i ettertid, så er forsikringselskapene ganske kjent for å holde tilbake kr selv på den minste detaljen, hvor viktig den er? ja ikke er jeg noen exspert men mener at når det kommer spesielt til bremser er alle detaljer viktige..
haddis Skrevet September 26, 2006 Forfatter Skrevet September 26, 2006 Ja, da var det godt jeg fikk denne på Det som virker logisk for meg er at skruer er det for en grunn, ikke bare for pynt...
Gjest Skrevet September 26, 2006 Skrevet September 26, 2006 den er der for "pynt", for at ikke skiva skal drive å snu seg når en prøver å skifte hjul utendørs under en snøstorm og uten lys... den er IKKE viktig..tor dere seriøst at den skruen holder noe som helst av viktighet? sett dere ned og studer konstruksjonen så skjønner dere det... jeg skal heller slite 1 min ekstra hver gang jeg skifter hjul, enn å drive på med den der hersens skrua..
Jan e34 Skrevet September 26, 2006 Skrevet September 26, 2006 En annen hensikten med den jæ... skruen er å holde skiva på plass slik at det ikke kommer dritt bak der ved hjulskift. Det kan nemlig være nok til at det blir vibrasjonener i bilen. Ellers er det ikke farlig å kjøre uten skrue.
Gjest Skrevet September 27, 2006 Skrevet September 27, 2006 ja... var litt feil tid på døgnet jeg svarte på dette, men ja det stemmer....men er fortsatt ikke noe problem å kjøre uten... men det er jo et valg hver enkelt får ta...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå